اقدام ذوب آهن اصفهان برای تامین مواد اولیه در کردستان

به گزارش رکنا از اصفهان،اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در فرآوری کامل مواد معدنی با مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی کردستان را مهمترین دغدغه این روزهای خود برشمرد و گفت: کردستان استانی توانمند با بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی است و در بخش های دیگر نیز پتانسیل های عظیمی دارد که باید از این توانمندی برای زدودن غبار محرومیت و عقب ماندگی از سیمای استان بهره برد.

وی شرایط کردستان برای سرمایه گذاری با توجه به وجود امنیت پایدار و همه جانبه آن فوق العاده و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امنیت امروز کردستان مثال زدنی است و این امنیت توسط خود مردم و با هوشیاری نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی حفظ و حراست می شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه علاوه بر توجه به بخش مشاغل خدماتی و خُرد برای توسعه صنعتی کردستان آستین همت را بالا زده‌ایم، گفت: ما برای استان پروژه‌های بزرگ صنعتی را تعریف کرده‌ایم که یکی از این پروژه‌ها فرآوری سنگ آهن کردستان توسط شرکت ذوب آهن اصفهان است.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز تفاهم نامه‌ای با شرکت ذوب آهن امضا شد تا اولین گام‌ها را برای توسعه صنعت، تولید و ایجاد اشتغال در کردستان محکم‌تر برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: فرآوری مواد معدنی بویژه سنگ آهن برای استان ارزش افزوده و اشتعال پایدار ایجاد کند.

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه از امضای تفاهم نامه تا  واگذاری زمین، شناسایی معادن و تامین زیرساخت ها و عملیاتی شدن پروژه و احداث کارخانه زمان لازم است، اظهار کرد: مهم این است که ما قدم‌ها را درست و حساب شده و در راستای صنعتی شدن کردستان برداریم.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم وعده داد که بعد از امضا تفاهم نامه به عملیاتی شدن کار سرعت خواهیم بخشید، گفت: کردستان ظرفیت ها و منابع طبیعی فراوانی دارد که این مزیت‌ها به سرمایه‌گذاران برای کار انگیزه می‌دهد.

مهندس رخصتی با بیان اینکه احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن در کردستان طی سه فاز اجرا می‌شود، گفت: ذوب آهن اصفهان در فاز نخست هزار میلیارد تومان در معادن کردستان سرمایه گذاری می‌کند و امید دارد در مدت زمان ۱۸ ماه بتواند از معادن سنگ آهن کنسانتره تولید و در فازهای بعدی به تولید شمش برسد.

 

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 775827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟