راهپیمایی روز قدس با شکوه و عزت‌آفرین در قم برگزار شد

به گزارش رکنا از قم، با مدیریت صورت گرفته در زمینه مقابله با بیماری کرونا و فروکش کردن شیوع گسترده آن، این مراسم باشکوه، امروز به صورت حضوری و با شرکت جمعیت بسیار زیادی از مشتاقان جریان مقاومت و حامیان مردم مظلوم فلسطین در شهر مقدس قم برگزار شد.

 سیل گسترده مردم مشتاق برای شرکت در این مراسم از صبح زود در نقاط اعلام شده حضور داشتند و با اعلام آغاز مراسم،‌ راهپیمایی خود را با شعار «الله اکبر» آغاز کردند و با سپری کردن مسیر تعیین شده، خود را به مصلی قدس رساندند.

در تمامی مسیرهای اعلام شده این مراسم باشکوه علاوه بر حضور پرشور روحانیت،‌ قشرهای مختلف مردم قم در کنار مسئولان ملی و استانی حضور داشتند و یکصدا فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در برابر جنایات رژیم جعلی صهیونیستی سر دادند.

در پایان این حماسه مقاومت، شرکت کنندگان خود را به مصلی قدس رساندند تا ضمن شرکت در مراسم نماز جمعه و قرائت دسته جمعی بیانیه راهپیمایی، از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اسامه حمدان از رهبران حماس بهره‌مند شوند.

حضور مردم روزه دار شهر مقدس قم در راهپیمایی امروز بار دیگر به جهانیان نشان داد، مردم مقاوم خاستگاه انقلاب اسلامی همواره تا پای جان بر سر آرمان‌های امام راحل(ره) باقی مانده و در همین رابطه به حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین با قدرت هرچه بیشتر ادامه خواهند ماند.

همچنین امروز به همین مناسبت راهپیمایی‌های مشابه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شهرستان‌ها، شهرها و همچنین روستاهای تابعه استان قم با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار و همیشه درصحنه برگزار شد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت  امام راحل در سال ۱۳۵۸  این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی  در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز  مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می شود.

نظری/ قم

 

کدخبر: 775566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟