مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری در مشهد گفت: این استان برای نخستین‌بار در سه حوزه واحد نمونه، گروه کار نمونه و هم کارگر نمونه نماینده داشت که در سی و سومین جشنواره امتنان با حضور رییس‌جمهور تجلیل شدند.

محمد امین بابایی با بیان اینکه در هفته کارگر امسال ۲۴۰ برنامه کارگری در استان در حال اجرا است، افزود: ۳۶ برنامه آموزشی و ۳۵ برنامه ورزشی از جمله این برنامه ها است.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالشهای ما در حوزه فرهنگ کار است که به این موضوع و مهارت‌آموزی توجه نشده است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طرح مساجد کارآفرین از سالروز ولادت امام مجتبی(ع) آغاز و تاکنون ۲ مرتبه در مساجد حاشیه شهر برگزار شده است. در مرحله نخست ۱۹۵ نفر ثبت نام کردند که ۱۲۶ نفر و در مرحله دوم ۱۳۰ نفر ثبت نام کردند و ۷۶ نفر توسط کاریابی‌های حاضر در این طرح، به کارگاهها و فرصتهای شغلی شناسایی شده، معرفی شدند.

وی ادامه داد: ما به عنوان خدمتگزار نباید منتظر باشیم مردم به دنبال ما بیایند بلکه باید ما به نزد آنها برویم. بسیج کارگری ظرفیت بسیاری دارد و هر جا با برنامه وارد شده تاثیرگذار بوده است برای اجرای برنامه ها باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم افزود: به تازگی جلسه‌ای با صنف کیف و کفش و چرم داشتیم و گفتند که نیرویهای جوان وارد این عرصه نمی‌شوند و این صنعت را از دست می‌دهیم چون جایگزین نداریم.

وی ادامه داد: موج بی‌دقتی در ارتباط با تحصیلات غیر مرتبط با بازار کار کشور و حتی ارائه خدمات در کشورهای همسایه از جمله مشکلاتی بوده که در سالهای قبل رخ داده و الان می‌بینیم یک نفر چهار سال درس خوانده اما کار مرتبط پیدا نمی‌کند و باید برود مهارت‌آموزی کند.

وی گفت: امروز باید با هم کمک کنیم و نظام کارگری باید حمایت شود تا محیطی ایجاد شود که کارگر نگران امنیت شغلی و درآمد خود نباشد.

وی اظهار داشت: در صنعت خودروسازی راه ما این نیست که مسیر غلط گذشته را برویم. ۲ خودروساز بزرگ کشور اینهمه نارضایتی ایجاد کردند. در صنایع موشکی و هسته‌ای چگونه جلو رفتیم. در خودروسازی هم باید همینگونه باشد. چرا باید به جایی برسیم که وارادات خودرو انجام دهیم.

پژمانفر گفت: مردم به اندازه پولی که به خودرو می‌دهند خدمت تحویل نگرفته و نمی‌گیرند. به عنوان نمونه یک نفر خودرو نو گرفته و ۲۷ مرتبه دم تعمیرگاه برده و همه وسایل را تعویض کردند.

وی اظهار داشت: با شرایطی که مشاهده می‌شود اراده حل مسایل در دولت وجود دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال هم گفت: نامی که رهبر معظم انقلاب برای هر سال انتخاب می‌کنند تشریفاتی نیست و حاصل کار دقیق کارشناسی و ریل‌گذاری برای کشور است.

کدخبر: 775488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟