استاندار کردستان: روحانیون شیعه و سنی در مقابله با توطئه های دشمنان پرچم  وحدت را به اهتزاز درآورده اند

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در یادواره شهدای روحانی رمضان استان کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ سابق غرب کشور در این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام اظهار داشت: شهدای کردستان به ویژه جامعه روحانیت در زمان حیات در راستای اعتلای نظام و دفاع از دین مبارک اسلام مجاهدت و جانفشانی زیادی کرده و شهادت این عزیزان نیز به حقانیت جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با بیان اینکه شهادت روحانیون سند ماندگاری بر تزویر و ریاکاری دشمنان نظام و مردم استگفت: بدخواهان همواره سعی کرده که با تمسک به اختلافات مذهبی و برجسته کردن تفرقه‌ و فتنه‌انگیزی مردم را در مقابل هم قرار دهند اما وقتی روشنگری علمای بزرگواری همچون شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و برهان عالی مانع رسیدن آنان به اهداف شومشان شدند.

استاندار کردستان با بیان اینکه روحانیون شیعه و سنی پرچم وحدت را بالا برده‌اند، تصریح کرد: وقتی مقبولیت، محبوبیت و نفوذ کلام علمای دینینزد آحاد مردم مانع بزرگ رسیدن دشمنان، سرسپردگان و مزدوران ضدانقلاب به اهداف پلیدشان شد، آنان کوردلانه ماموستایان را ترور و به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه وقتی خون شهیدی بر زمین ریخته می‌شود، اگر ارزش و تاثیرگذاری خون مبارکش بیشتر از زمان حضورش نباشد، یقینا کمتر نیست ادامه داد: به وجود شهدای روحانی شیعه و سنیکردستان افتخار کرده و به آنان می‌بالیم.

زارعی‌کوشا خاطرنشانکرد: مزدوران ضد انقلاب در ماه مبارک رمضان مزدورانه و ناجوانمردانه شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و برهان عالی را به شهادت رساندند اما شهادتشان افتخاری برای جهان اسلام شدند.

وی باذکر اینکه روحانیون شیعه و سنی همواره در طول حیات زندگی خود با شجاعت و بصیرت مردم را به وحدت دعوت و مانع تفرقه و اختلاف شدند عنوان کرد: به شهادت رساندن ماموستایان نشانه حقانیت است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در تزویر و دروغ‌گویی مدعیان مکتب پیامبر،مزدوران ضد انقلاب، سلفی‌ها و سرسپردگان استکبار جهانی هیچ شکی نیست، افزود: جای بسی تعجب است که این جریان منحوس سلفیت تاکنون یک جمله در مخالفت با رژیم غاصبصهیونیستی دم نزده اما برای ایجاد اختلاف وتفرقه و برجسته کردن اختلافات میان مسلمانان و مومنان کوردلانه و مزدورانه اقدام کرده و خواهند کرد!

وی عنوان کرد: امروز استان کردستان با وجود چنین مشعل‌های فروزانی؛ عالمان دینیراه وحدت را بیش ازگذشته و با قوت بیشتر پیموده و ما هم وظیفه داشته که با خدمت همه جانبه برای حفظ آرامش،آسایش و بهبود وضعیت معیتشی این عزیزان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و به امید خدا اهداف را تحقق ببخشیم.

استاندار کردستان ابراز داشت: امروز با افتخار ازنقش تاثیرگذار همه علمای استان کردستان در همراهی با نظام، هدایت و انسجام‌بخشی مردم و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان نظام قدردانی می‌کنم.

زارعی‌کوشا یادآور شد: امیدواریم خداوند این توفیق را به ما عنایت کرده که در راستای رفع مشکلات عمده و دغدغه‌ ماموستایان و روحانیت بزرگوار قدم موثری برداریم. 

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 775300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟