تاکید استاندار کردستان بر تسریع در احداث طرح نهضت ملی مسکن در استان

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای مسکن استان، اظهار داشت: تکلیف ما در اجرای طرح نهضت ملی احداث مسکن خوب و با کیفیت است و در این راستا باید نظارت ها نیز به خوبی اعمال شود.

وی مسکن مهر را یک نمونه کار خوب عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی جانمایی‌های مسکن مهر در تعدادی از شهرهای استان خوب نبود و به همین دلیل باید در بحث نهضت ملی مسکن مواظب این مهم باشیم.

استاندار کردستان کارهای انجام شده و پیشرفت‌های حاصله را خوب ارزیابی کرد و خواستار تسریع کار بویژه در زمینه تامین زمین در سراسر این استان شد.

وی افزود: تأمین زمین مهمترین بخش از اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا باید در این راستا با بررسی های کارشناسی تکلیف تعیین زمین مشخص شده و شرایط برای بهره مندی از این امکان فراهم شود.

زارعی‌کوشا ظرفیت های در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه را ظرفیت خوبی برای تامین زمین عنوان کرد و گفت: نباید در محاصره موانع قرار بگیریم بلکه باید به دنبال راه‌حل باشیم، در این زمینه هم خوشبختانه اوقاف استان آماده همکاری است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه نباید کارها و اقدامات به تاخیر بیافتد، افزود: هر اقدامی که نیازمند تصمیم‌گیری مدیریتی است باید همان روز تعیین تکلیف شود و مشکلات حقوقی هم به سرعت مورد پیگیری قرار گیرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار واحد به استان ابلاغ شده که ۶۵ هزار واحد نیازمند تامین زمین است در حالی که ۱۴۲ هزار نفر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

شایان ذکر است برای اجرای این طرح در کردستان دو هزار هکتار زمین مورد نیاز است.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 775220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟