تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کردستان/ مجموعه‌های دولتی و خصوصی از تولیدات استان استفاده کنند

به گزارش رکنا از کردستان؛  اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم گرامیداشت روز کارگر که در محل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج برگزار شد، حضور پیدا کرد و ضمن تقدیر از کارگران نمونه این مجموعه از بخش های مختلف آن نیز بازدید کرد.

زارعی کوشا در بدورود ضمن حضور در بخش های مختلف این نیروگاه، با اهداء شاخه گل از جمعی از کارگران شاغل در آن تقدیر به عمل آورد و سپس از نمایشگاه کارهای تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی بازدید کرد.

زارعی کوشا در ادامه در مراسم تقدیر از کارگران برتر این مجموعه حضور پیدا کرده و در سخنانی، اظهار داشت: تفاوتی میان جامعه کارگری و کارفرمایی نمی‌بینم چرا که هر دو در کنار هم برای توسعه و رشد اقتصادی کشور تلاش می‌کنند و از ارکان مهم اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری مشکلات بسیاری دارند، بیان کرد: امیدواریم با رویکردی که در دولت آقای دکتر رییسی شکل گرفته، معضلاتی که بعضاً مزمن هستند، رفع شده و زمینه برای حمایت هر چه بهتر از این قشر فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با عزمی که وزیر با کفایت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، بخش زیادی از مشکلات جامعه کارگری رفع خواهد شد و ما هم در استان از تمام ظرفیت های در اختیار برای رفع مشکلات این قشر عزیز تلاش خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه در همه عرصه‌ها ظرفیت‌های فراوانی در کردستان وجود دارد، افزود: ا‌نشاالله در سفر رییس جمهور محترم به استان مشکلات پروژه‌های بزرگ و پیشران توسعه و اقتصاد رفع و در اجرای آنها گشایش خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید سهم استان ازتولید ناخالص ملی بیش از این باشد و این جز با تلاش در جذب سرمایه‌گذاری، پیگیری مستمر و تلاش جهادی مدیران میسر نخواهدشد.

زارعی‌کوشا یادآوری کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی، تاکید بر این است که در تامین مصالح، تولیدات استان در اولویت قرار گیرد و اگر این تولیدات استانداردهای لازم را دارند هیچ پیمانکار دولتی و خصوصی حق ندارد مصالح را از خارج از استان تامین کند.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه با روزمرگی و کارهای عادی به رشد و توسعه نخواهیم رسید، گفت: ملاک توانمندی مدیران آن است که بتوانند حق استان را از وزارتخانه خود استیفا کنند.

در جریان برگزاری این مراسم، در ابتدا نماینده تشکل های کارگری و کارفرمایی استان کردستان نیز در سخنانی ضمن تقدیر از استاندار کردستان برای حضور در جمع های کارگری، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم گام های مهمی برای حمایت از قشر کارگر برداشته است.

سید شاکر ابراهیمی ضمن تقدیر ویژه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان کرد: طی سالهای اخیر تنها وزیری که به صورت کامل از قشر کارگر حمایت کرده، دکتر عبدالملکی است و به همین دلیل من به نمایندگی از کارگران استان از پیگیری های وی تقدیر می کنم.

در ادامه این نشست ضمن تقدیر از کارگران برتر مجموعه، استاندار کردستان دفتر کار و فرهنگ نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج را نیز افتتاح کرد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 775163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟