برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 22 استان کشور

به گزارش رکنا از قم، سید علیرضا تکیه‌ای با اشاره به برگزاری اعتکاف رمضانیه، اظهار کرد: این مراسم معنوی به مرکزیت قم، تاکنون در 22 استان کشور با هدایت نمایندگان مردمی ستاد مرکزی اعتکاف درحال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی مختلفی در این استان‌ها درحال برگزاری است، عنوان کرد: جمعیت اعتکاف و معتکفین در هر شهر متناسب با ضوابط بهداشتی و ظرفیت مساجد جامع مختلف است.

 

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه مردم مومن و متدین در تمام استان‌های کشور خواهان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بودند، مطرح کرد: شرایط کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین عامل عدم برگزاری این مراسم معنوی در برخی از استان‌ها است.

 

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان معتکف بودند، خاطرنشان کرد: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و امامان جمعه شهرها پیشگام احیای این سنت رسول خدا(ص) بودند.

 

تکیه‌ای در پایان ضمن قدردانی از مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم اعتکاف، بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مرکز امور مساجد در کنار ستادهای مردمی اعتکاف پیگیری‌های لازم در خصوص برگزاری این مراسم معنوی را انجام دادند.

نظری / قم

کدخبر: 775153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟