به مردمی کردن دولت باور دارم

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، آیت‌الله رئیسی عصر چهارشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: کشور و استانها و شهرهای ما مزین به عطر شهادت و ایثارگران است و استان قزوین نیز بعنوان  استانی با مردم انقلابی و متمدن مطرح است و مدنیت این منطقه با دین مداری مردم و جلوه هایی از ایثار ، فرهنگ و دانش و فرهیختگی با چهره‌های علمی فقهی و فلسفه گره خورده است که شهید بابایی ابوترابی رجایی از شاخص های آنان است.

رئیسی تصریح کرد: آیت الله زرآبادی از چهره های نامدار این خطه هستند و آیت الله باریک بین در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند که یادشان را گرامی می داریم. 

وی افزود: قریب ۳ هزار شهید برای استان و کشور یک افتخار است و برای من دلنشین بود در این سفر در اجتماعات مردمی حضور می یافتم اما کرونا این امکان را نداد. 

رئیس جمهور گفت: یکی از ظرفیت‌های قزوین دشت پهناور آن است که مقام رهبری هم تاکید داشتند که این دشت را بعنوان زمین حاصلخیز بدانید که می تواند کارعلم پایه و دانش بنیان در آن صورت گیرد لذا در شورای اداری تاکید می کنیم که تاکید رهبری و خواست مردم محقق شده و  یک کار دانش پایه و دانش بنیانی به صورت الگویی در این استان عملیاتی شود

وی افزود: صنعت ما نیز باید پایه دانشی داشته باشد و با محور دانش بنیانی توسعه یابد و چون در قزوین شهرک‌های صنعتی خوبی دارید باید صنایع تعطیل ونیمه تعطیل فعال شود. 

رئیس جمهور تصریح کرد:  چون کار جدید هزینه سنگین و وقت می خواهد امروز این ظرفیت وجود دارد که ما واحدهای نیمه تعطیل را احیا کنیم و اولویت این است که صنایع نیمه تعطیل فعال شود و یک کارگروه برای احیای واحدهای صنعتی در قزوین تشکیل شده و مسائل را دنبال خواهد کرد تا کار به نتیجه برسد و به افزایش تولید و اشتغال کمک کند.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: امروز  آسیب های اجتماعی مردم را رنج می دهد و زیبنده قزوین نیست که این مشکلات دیده شود لذا باید با  همکاری مردم آسیب ها را کاهش داد و رفع کرد

وی اظهارداشت: خوشبختانه همچنان روحیه جهادی در میان جوانان حاکم است و دولت فقط بایستی نقش هدایت ، نظارت و حمایت داشته باشد زیرا تصدی گری در بخش اقتصادی کار دولت نیست و باید خصوصی سازی واقعی صورت گیرد.

رئیسی بیان کرد: البته در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در گذشته خوب عمل نکردیم و امروز بایستی کارها به  به کسانی که توانمند هستند واگذار شود و ما هم حمایت کنیم و کار رها نشود تا به نتیجه برسیم. 

وی گفت: اصل ۴۴ یک سیاست ابلاغی است و نه به شکل قبل بلکه در این دوره بر اساس قانون باید برای فعال شدن تولید و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری از این اصل استفاده کنیم .

رئیس جمهور افزود: یک تیم برای تعیین تکلیف کارخانه کنتور سازی از سوی استاندار مشخص شود و مردم را در جریان بگذارید. 

وی در مورد وضعیت بهداشت و درمان استان هم گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی ۲۰ درصد پیشرفت دارد و اولویت ما تکمیل طرح های بالای ۶۰ درصد است اما با کمبود سرانه بهداشت در قزوین امسال اعتبار ویژه می گذاریم تا این بیمارستان تکمیل شود. 

WhatsApp+Image+2022-04-27+at+6.18.08+PM

رئیسی نقش آفرینی مردم در کاهش اسیب اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را مهم دانست و گفت: باید مردم را وارد کار کنیم و برای نیروهای جهادی کار تعیین کنیم تا به نتیجه برسیم یک امام جماعت حتما نقش کلیدی دارد و می تواند جوانان را دور هم جمع کند و تاثیرگذارباشد. 

وی افزود: مساجد ما فقط کارکرد اداری ندارد و می تواند در همه عرصه ها نقش آفرین باشد و نقش دولت  فقط حمایتی و نظارتی است و باید جوانان وارد کار شوند. 

رئیسی افزود: توصیه ما به استاندار این است یک حلقه مشاوران جوان و فرهیخته را داشته باشید تا این  افراد دغدغه ها را به شما منتقل کنند و در جریان مسائل دولت هم قرار گیرند.

رئیس جمهور بیان کرد: بکارگیری نخبگان در دستور کار قرار دارد زیرا فقط احترام به نخبگان و بانوان کافی نیست و بر اساس توان از آنها باید استفاده کنیم. 

وی افزود: در حوزه زنان و خانواده گفته ایم ظرفیت استانها بررسی شود تا از نظر مشورتی و مدیریتی  نخبگان استفاده کنیم. 

رئیسی گفت: موضوع مودیان مالیاتی در کشور حل شده و باید صاحبان واحدها در همان استان که مستقر هستند مالیات بدهند که ابلاغ شده است. 

وی در مورد مشکلات ناحیه شهری مهرگان هم گفت: مهرگان به شهر جدید تبدیل شده و باید خدمات شهری در آن ایجاد شود و استاندار پیگیر خواهند بود. 

وی در مورد وقف نیز اظهارداشت: استان قزوین با افراد متدین دارای موقوفه زیادی است و وقف کارکردهای زیادی برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی دارد و به رفع بیکاری و اشتغال و تولید کمک کند.

 

 

کدخبر: 775035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟