۲۱۵۹ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند

به گزراش رکنا در استان همدان، یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته کارگر بیان کرد:  5 تا 15 اردیبهشت هفته تجلیل از مقام کارگر است و نقش جامعه کارگری و کارفرمایی در فضای کسب و کار انکار ناپذیر است.

وی شعار هفته کارگر سال 1401 را "هر شهروند تقدیر از یک کارگر"  اعلام کرد و افزود: مردم در ایام هفته کارگر به یک کارگر یک پیام خسته نباشید بگویند.

وی از تقدیر 35 نفر از غسالان باغ بهشت همدان خبر داد و افزود: در نخستین روز از هفته کارگر برای اولین بار از غسالان شهرهمدان که در ایام کرونا بیشترین خطرات را به جان خریدند قدردانی خواهد شد.

شعبانی با اعلام اینکه در هفته کارگر مرکز مشاوره برای جامعه کارگری افتتاح می شود که ارائه خدمات آن بصورت رایگان است، عنوان کرد: با هماهنگی دادگستری، کمیته مصلحین هم تشکیل دادیم و تفاهم نامه ای در راستای کاهش دادخواستها نوشته شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان  گفت: در حال حاضر 256 هزار و 450 نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم، که  138هزار و 360 نفر دارای بیمه اجباری هستند.

شعبانی با بیان اینکه در استان همدان 22 هزار و 931 نفر کارگر ساختمانی فعالیت دارند، افزود: در استان همدان 24 هزار و 251 کارگاه فعال است که سهم استان در کشور 1.9 درصد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 159 نفر در استان همدان  بیمه بیکاری دریافت می کنند و بطور متوسط سالانه به 6 هزار دادخواست رسیدگی می شود.

شعبانی اعلام کرد که در حال حاضر 29.6 درصد از کارگران در بخش کشاورزی، 29.5 درصد در بخش صنعت و 40.9 درصد در بخش خدمات فعالیت می کنند.

وی مشکل اول حوزه کار را بیکاری فارغ التحصیلان عنوان کرد و افزود: افرادی که دنبال شغل بهتری هستند و قشر سومی که دنبال کار اداری هستند، عمده مراجعات به این اداره کل هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان  گفت: زمینه های موفقیت فضای کسب و کار استان، در حوزه خوشه های صنعتی خدماتی و کشاورزی در استان همدان جواب داده است اما متاسفانه بسیاری از خوشه ها در استان از فقدان علم بازاریابی و برندسازی رنج می برند.

شعبانی با اشاره به اینکه رشد نامتعارفی در میزان آمار بیمه بیکاری استان نداشتیم، گفت: امسال حداقل دستمزد  41 میلیون و 777 هزار و 500 ریال اعلام شده است.

وی درباره آمار حوادث کار در استان همدان هم گفت: در سال گذشته 327 مورد حادثه کار بررسی شد که 248  مورد اتفاق بوده و 21 مورد فوتی ثبت شد که حوادث ساختمانی در صدر قرار داشت و باید تلاش کنیم با افزایش سطح ایمنی این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه پیوست نظارتی باعث کاهش انحرافات می شود، افزود: اثر بخشی برنامه ها فقط با پیوست نظارتی امکان‌ پذیر است.

 

کدخبر: 774621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟