هدف گذاری توسعه جهشی باعث کاهش نرخ بیکاری به متوسط کشوری می شود

به گزارش رکنا از شهرکرد ،غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی وارد جنگ نرم با ابزار رسانه شده اند که این جنگ با جنگ شناختی و ادراکی هاست و  تلاش می‌کنند تا فرهنگ این کشور مورد هجمه قرار داده شود و بهترین روش مقابله با آن جهاد تبیین و ابزار رسانه است و اصحاب رسانه خط مقدم این جنگ پیچیده می باشند چون خبرنگاران پیش‌ قراولان مرزهای فرهنگی کشور هستند. 

 وی افزود : در جنگ ادراکی پس از  خروج از محاصره تبلیغاتی رسالت مهم بر دوش خبرنگاران قرار دارد  و استراتژی آفندی رسانه‌ها مورد نظر است و باید اطلس موزاییکی  و به تبع آن اطلس رسانه ای در استان شکل بگیرد .

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح نمود که  تاکنون هدف گذاری توسعه جهشی بوده که نرخ بیکاری به متوسط کشور برسد  و دستگاه‌های اجرایی با منابع دولتی و  بخش خصوصی و بنیادها سه ضلع این مثلث را شکل می دهند که  هریک از این سه ضلع برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار خواهند داد. که در بخش دولتی جهت تحقق برنامه ها سهم استان از اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است و از آنجا که  یکی  از سه ضلع توسعه جهشی استان بهره‌گیری از ظرفیت بنیادها می باشد در همین راستا طی ماه‌های اخیر با تمامی روسای بنیادها  تفاهم‌نامه‌هایی برای محرومیت‌زدایی استان منعقد شده است.

وی افزود :تعداد طرح‌های نیمه‌تمام استان ۷۰۰ مورد می باشد  که نیاز به اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد دارد که امیدواریم در سفر رییس جمهور به استان بتوانیم بخشی از این طرح‌ها که پیشران، کلیدی و مهم هستند را به مرحله بهره برداری برسانیم.چون  سال ۱۴۰۱ سال سرعت‌گیری و تکمیل طرح‌ها در استان می باشد  و انشاالله شاهد تحولات خوبی در استان خواهیم بود.

حیدری گفت :  در مورد خروج استان از بن‌بست و توسعه راه‌های ارتباطی گام های بلندی برداشته شده و کریدور ارتباطی جاده بروجن به لردگان و ایذه، جاده شهرکرد به شلمزار و ناغان و بازفت، جاده شهرکرد به بن و داران، راه ارتباطی شهرکرد به سامان و تیران و نجف‌آباد، جاده شهرکرد به فارسان و کوهرنگ و محور بازفت به مسجدسلیمان از مهمترین طرح های استان در حوزه راه است که در دستور کار قرار دارند .

وی افزود : اعتبارات خوبی برای بخش کشاورزی و دامپروری اختصاص داده  شده و باید عبور کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین و دانش بنیان و مکانیزه دیده شود و در حوزه آب دارای  نگاه راهبردی از طریق قانونی و رسمی هستیم در ضمن  فضا برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان فراهم شده است که می توان با اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تشویق سرمایه‌گذاران در جذب سرمایه‌گذاران گام‌های بلندی برداشت و در این حوزه رسانه‌ها نیز نقش مهمی برعهده خواهند داشت .

مصیبی دهکردی، شهرکرد 

کدخبر: 774412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟