۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در لرستان فعالیت دارند

به گزارش رکنا از لرستان، روز دوشنبه ۵ اردیبهشت و به مناسبت آغاز هفته کارگر، زنگ کار و تلاش در کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان به صدا درآمد.

آئین نمادین نواختن زنگ کار و تلاش با حضور سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکلات کارگری و کارفرمایی، سازمان بسیج کارگری و جمعی از کارگران در یک واحد تولیدی برگزار شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این مراسم با تاکید بر تکریم کارگران گفت: این نهاد همراه جامعه کار و کارگری است و اقدامات لازم را برای حمایت از آنها انجام می‌دهد چراکه چرخ اقتصاد کشور با تلاش این افراد رونق دارد.

علی جهانی افزود: کارگران و کارفرمایان، حلقه اصلی تولید در سطح کشور و اقتصاد مقاومتی هستند که باید موانع پیش روی آنها برداشته شود.

وی از برگزاری بیش از ۲۰ برنامه در هفته کار و کارگر تا ۱۱ اردیبهشت ماه خبر داد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا، زنگ کار و تولید، همایش‌های جامعه کارگری و تولید، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح کانون وکلای جهادی امام رضا (ع) و افتتاح یک واحد پرواربندی ۱۰۰ راسی گوساله از برنامه‌های این مناسبت در استان است.

به گفته جهانی در حال حاضر بیش از ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی و بیش از ۱۳۴ هزار بیمه شده اجباری تأمین اجتماعی در لرستان وجود دارد.

وی افزود: جمعیت این جامعه بزرگ با احتساب بیمه شده‌های تبعی به حدود ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 774361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟