افطار در کنار مزار سه شهید در بلندای چالیدره

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، فضای معنوی در نزدیکی طرقبه و نغندر با حضور سه شهید که به گفته خادمان یکی ۱۵ ساله، یکی ۱۸ ساله و دیگری شهید ۲۰ سال داشتند درست در اوج جوانی به شهادت رسیده اند.

شهدا همیشه مایه خیر برکت هستند و مجموعه چالیدره برای اینکه از این خیر و برکت بی نصیب نماند قسمتی از چالیدره را به مزار این شهدا اختصاص داده تا بانی مسائل فرهنگی این منطقه به یومن حضور این سه شهید جوان باشد.

هنوز یک ساعتی به غروب مانده مردم برای زیارت شهدای گمنام چالیدره دره آمده اند کنار قبر این سه شهید بزرگوار در حال خواند قرآن و زیارت هستند کودکان فارغ از همه اینها چیزها مشغول بازی کودکانه خود آمد.

غروب می‌شود قبل از اذان دعا قبل افطار پخش می‌شود. کم کم مردم جمع می‌شوند تا نماز اول وقت را اقامه کنند. کودکی هشت و ۹ ساله مکبر است هر چند که به درست هنوز نمی‌تواند کلمات را ادا کنند و با زبان شیرینی مکبری می‌کند.

بعد از اقامه نماز سفرها پهن می‌شود تا از مردم در افطاری که به همت  مجموعه تهیه شده روزه خود را باز کنند افطار ساده اما پر برکتی است نان، سبزی، خرما، چای وغذای معروف مشهد یعنی شله که دست به دست برای زائران شهدای گمنام چالیدره برسر سفر گذاشته می‌شود.

امیر سارخانی بهره بردار فاز یک مجموعه چالیدره در خصوص این برنامه می‌گوید: از ابتدای ماه رمضان ما در کنار مزار شهدا برنامه افطار برای زائران شهدای گمنام چالیدره را داشتیم .

وی افزود: مردم که به زیارت شهدای گمنام چالیدره می‌آیند بعد از اقامه نماز در کنار این شهدا افطار می‌کنند نکته جالب توجه استقبال توریست‌هایی است که برای بازدید از چالیدره می‌آیند، آنها هم در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و بر سر افطار این شهدا می‌نشینند.

سارخانی خاطرنشان کرد: بعد از افطار هم ما در شب‌های قدر برنامه داشتیم در بقیه شبها هم یک راوی به روایتگری می‌پردازد ضمن اینکه قبل از ماه رمضان برنامه فرهنگی هر دوشنبه و چهارشنبه در مزار برنامه برگزار می‌شود.

کدخبر: 774278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟