فزایش 26 درصدی اهداکنندگان خون در شبهای قدر

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،مریم مدرسی در این بار اظهارداشت: خوشبختانه با مشارکت خیرخواهانه مردم استان قزوین در تامین نیازهای خونی بیماران استان مشکلی نداریم و همواره با حضور خیرین نیازهای بیمارستانها به انواع فرآورده های خونی تامین شده است.

مدرسی تصریح کرد: همه ساله در ایام ما مبارک رمضان بویژه شب های احیاء شاهد استقبال گسترده روزه داران و مومنان در اهدای خون و نجات جان بیماران هستیم که امسال نیز مردم خداجوی قزوین ما را تنها نگذاشتند و با اهدای خون خود نسبت به نجات جان بیماران نیازمند همت کردند.

وی بیان کرد: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 269 نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کردند که از 221 نفر خون گیری انجام شد

مدرسی افزود: از این تعداد 120 نفر اهدا کننده مستمر و 11 نفر نیز بانوان بودند.

وی اظهارداشت: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان 378 نفر به پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند و 311 نفر موفق به اهدای خون شدند که 195 نفر اهدا کننده مستمر و 11 نفر نیز از جامعه بانوان بودند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل تعداد مراجعان ما 310 نفر و اهدا کنندگان نیز 271 نفر بودند که در این مدت نیز شاهد افزایش 21.94 درصدی در مراجعان و 14.76 درصدی در اهداکنندگان هستیم.

مدرسی بیان کرد: در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان 375 نفر به پایگاهها مراجعه کردند که پس از معاینه و تست پزشکی تعداد 293 نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند که از این افراد 155 نفر به صورت مستمر در این کار خداپسندانه شرکت کردند.

وی اظهارداشت: در این شب نیز افزایش 71.23 درصدی مراجعان و 60.11 درصدی اهدا کنندگان را شاهد بودیم.

این مسئول یادآورشد: در مجموع شب های احیا تعداد 1022 نفر از مردم استان به پایگاهای انتقال خون مراجعه کردند که 825 نفر آنها موفق به اهدای خون شدند که از این افراد 45 نفر زن و 470 نفر اهدا کننده مستمر هستند.

به گفته مدرسی در لیالی قدر امسال تعداد مراجعان به پایگاههای انتقال خون 38.86 درصد و اهدا کنندگان خون 31.16 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: همچنین حضور افراد مستمر اهدا کننده خون در این ایام با فضیلت 16.92  درصد و مشارکت بانوان 7.14 درصد رشد داشته است.

مدرسی ضمن تقدیر از حرکت خداپسندانه اهدا کنندگان خون اظهارامیدواری کرد با تداوم این مشارکت انسانی همچنان در تامین نیازهای فرآورده های خونی بیماران بستری در بیمارستانها و سایر نیازمندان مشکلی ایجاد نشود.

 

 

 

کدخبر: 774255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟