وضعیت قرمز کرونا در چهار شهر خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا ، سیدجواد حسینی گفت: به جز چهار شهر استان، بقیه شهر‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند و بینالود (طرقبه و شاندیز) نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

او گفت : امروز به جز بیماران بستری، بقیه نمودار‌های کرونایی شامل بیماران بستری در آی سی یو و بیماران فوت شده کاهشی بوده، ولی ورودی بیمارستان افزایش کمی داشته است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به ۹۸ درصد دز اول، بالغ بر ۸۷ درصد دز دوم و برای دز سوم حدود ۳۸ درصد واکسن تزریق کرده اند که در این مورد نسبت به وضعیت کشوری عقب‌تر هستیم و از مردم می‌خواهیم برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند تا شاهد پیک خطرناکی نباشیم.

حسینی گفت: با توجه به وضعیت بیماری سرخک در همسایه شرقی ما، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هفته گذشته نسبت به تزریق واکسن این بیماری هم برای ایرانی‌های زیر ۵ سال و هم اتباع ۹ ماهه تا ۳۰ ساله اقدام کردیم.

او گفت: از مردم خواسته می شود با توجه به ورود این بیماری به استان و مشاهده دو مورد سرخک اسپاسم شده، حتما نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چرا که سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی است که با واکسن قابل پیشگیری خواهد بود.

کدخبر: 772392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟