ورود جدی شورای اسلامی شهر قم به شهرسازی ایرانی-اسلامی

به گزارش رکنا از قم، روح الله امراللهی در سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به شعار سال و اهمیت تقویت و توسعه دانش بنیان‌ها، اظهار داشت: با وجود پیشرفت‌های اخیر کشور، در مساله شرکت‌های دانش بنیان با برخی تصمیمات اشتباه در برخی امور، اشتغال در این مباحث با چالش همراه شده است.

 

وی اقدامات جهاد دانشگاهی در دو مرکز تسهیل گری شهر قائم(عج) و محله اسماعیل‌آباد و فعالیت در حوزه شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی طی سالهای اخیر را موردتوجه قرار داد و افزود: با توجه به ظرفیت علمی و روحیه جهاد دانشگاهی واحد قم، تلاش می‌شود در دو حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بخش شهرسازی و معماری گام‌های خوبی برداشته شود.

 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم در حوزه شهرسازی و معماری ایرانی واسلامی ورود جدی خواهد کرد که در این زمینه می‌توان از ظرفیت تحقیقاتی عمل‌گرای جهاد دانشگاهی قم استفاده شود.

 

به گفته وی، اقدامات انجام‌شده در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی در شورای اسلامی شهر قم تاکنون جنبه تئوری و نظری داشته و تلاش می‌شود به‌زودی وارد مرحله عملیاتی شود.

 

امراللهی با اشاره به با اشاره به اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان توسعه و عمران شهرداری قم عنوان کرد: به دلیل پایین بودن قیمت مصالح در قم، هم‌اکنون شاهد خروج نگران‌کننده این مصالح از قم به شهرهای دیگر هستیم که این مساله در سالهای آتی می‌تواند برای قم دردسرساز شود.

نظری / قم

کدخبر: 772314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟