توزیع 6 هزار بسته معیشتی به همت مراکز افق بقاع متبرکه گیلان

به گزارش رکنا از رشت، حجت الاسلام سید حامد میر حسینی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی از 14 فروردین جاری در 350 بقعع متبرکه گیلان آغاز شده و  تا 13 اردیبهشت ادامه دارد گفت: 31 مبلغ اعزامی و 119 مبلغ بومی در اجرای طرح ضیافت الهی با اوقاف گیلان همکاری می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف گیلان، اعلام کرد: 31 مبلغ ازحوزه علمیه قم جهت امرتبلیغ دین واحکام اسلامی، مشاوره خانواده، تبین مسائل اجتماعی و سیاسی روز وتفسیر قرآن کریم به استان اعزام شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجا که می‌بایست درماه ضیافت الهی فضای جامعه رنگ وعطر معنوی به خود بگیرد درکنار نمازجماعت و بیان احکام الهی، خیمه های معرفت و برنامه وعظ و مناجات خوانی در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود. 

میرحسینی، برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص 9 شهرستان را از ویژگی های طرح ضیافت الهی 1401 برشمرد و گفت: این خیمه ها شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره با حضور روحانی متخصص خواهند بود و در شب های ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشا فعال هستند.

برپایی 102 جلسه تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان 

 وی فعالیت های قرآنی را از برجسته ترین فعالیت های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: 102  کرسی تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان در حال انجام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف گیلان افزود: دو مفسر خبره  قرآن کریم  درآستان آقا سید مهدی صومعه سرا و سید محمد آخوندمزار آستانه اشرفیه به صورت تخصصی و ویژه به امرتفسیرقرآن می پردازند.

برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی در بیش از 70 بقعه متبرکه گیلان 

وی اذعان کرد: محافل انس با قرآن کریم و جلسات ترتیل‌خوانی مانند سال های گذشته قبل از شیوع کرونا در بیش از 70 بقعه متبرکه گیلان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود.

 وی یادآور شد: از ۱۲ اسفند 1400 تا۱۲ فروردین امسال شش هزار بسته معیشتی  به همت مراکز افق بقاع متبرکه با کمک خیرین، مشارکت مهدی یاوران و گروه های جهادی و از محل عواید موقوفات منطبق بین نیازمندان توزیع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف گیلان به برگزاری مراسم احیای شب های قدر در بقاع متبرکه گیلان اشاره و اظهار کرد: این مراسم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در بیشتر بقاع متبرکه و به صورت ویژه در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی بر گزار می شود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 772017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟