امروز ارتش در اوج آمادگی رزمی قرار دارد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،سرهنگ علی زمانی فرمانده تیپ ۱۱۶ نزاجا با تشریح وضعیت اعتقادی و استقلال ارتش قبل و بعد انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت:  ارتش قبل از انقلاب بیشتر  در راستای تامین منافع دولت های غربی بود و فرماندهان سرسپرده استکبار بودند اما بدنه ارتش از دل مردم و با اسلام بودند.

وی افزود: حضرت امام (ره) از اول مدافع ارتش بودند و فرمودند که" ما با ارتش مخالف نیستیم ما با خونخواری مخالف هستیم".

فرمانده تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین یادآور شد: پیوستن همافران نیروی هوایی به انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشید.

سرهنگ علی زمانی تشریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، منافقان شعار انحلال ارتش را سرمی دادند اما امام با درایت و بصیرت الهی خودش جلوی توطئه دشمنان را گرفت و ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند و با این اقدام به ارتش جمهوری اسلامی ایران حیات دوباره ای بخشیدند

وی به بیان اقدامات ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اولین اقدام اصلی ارتش بعد از انقلاب مقابله با تجزیه طلبان بود و از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی نیز در جبهه های جنگ حاضر شد و با تمام توان جلوی ارتش بعث عراق ایستاد و از خاک و ناموس دفاع کرد.

وی یادآور شد: در ۸ سال دفاع مقدس عملیاتی نیست که در آن ارتش حضور نداشته باشد

فرمانده تیپ ۱۱۶ نزاجا افزود: بعد از جنگ، ارتش در بعد تحرک و پویایی به اوج قدرت و توانایی رزمی رسیده است و در حوادث طبیعی ارتش همواره در کنار مردم بوده است.

وی گفت: در مبارزه با ویروس منحوس کرونا ارتش  برای حفظ سلامت مردم با تمام توان به میدان آمد.

سرهنگ علی زمانی در پایان سخنانش گفت: ارتش امروز ارتش قرآن و اسلام است. افتخار ما این است که تحت رهبری فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی)  سرباز اسلام هستیم . ارتش ما نمونه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است.

 

کدخبر: 771900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟