نکاتی پیرامون گردهمایی اعضاء و فعالان اقتصادی استان اصفهان

متن کامل توضیحات بهنام ابراهیمی دبیرکل اتاق بازررگانی اصفهان  را در ادامه می‌خوانید:

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا ﴿٧٠﴾

ای اهل ایمان! از خدا پروا کنید و سخن درست و استوار گویید. (۷۰)  سوره مبارکه احزاب

به رسم هرسال و البته امسال در آغازین روزهای سال، اتاق بازرگانی اصفهان نسبت به برگزاری نشست سالانه اعضای اتاق و فعالان اقتصادی استان با شعار " بیایید خودمان را وقف توسعه پایدار (پیشرفت و آبادانی) اصفهان کنیم برای توسعه پایدار" در تاریخ بیستم فروردین ماه 1401 اقدام نمود.

این گردهمایی درپی عبور از موج همه‌گیری کرونا با استقبال بی‌سابقه اعضا و با حضور جمعی از مدیران به عنوان ارکان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد.

نشست امسال برپایه ایجاد همگرایی میان فعالان اقتصادی بخش خصوصی مدیران اکوسیستم‌های فن‌آوری و دانش‌‌بنیان  و ارکان دولتی، تقنینی و قضایی در استان طراحی گردید تا بدون فوت وقت لوازم تحقق شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری (حفظه الله) : تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی ، را فراهم نماید.

در این جلسه سعی شد با طرح ابرچالش‌های موجود در فضای کسب و کار و موانع بر سر راه جهش و رشد اقتصادی استان، راهکارهای مطالعه شده‌ای نیز ارائه گردد.

حضور چشمگیر اعضا اتاق و فعالان اقتصادی در کنار مشارکت مدیران محترم اجرایی استان با عالی‌ترین سطح در این نشست، نویدبخش تولد فهم مشترک نسبت به مسائل کلان اقتصادی استان و وجود همدلی در رفع موانع می‌باشد.

متأسفانه کاهش شدید رشد اقتصادی کشور و استان طی دهه گذشته که به واسطه بدخواهی دشمنان ملت و سوء مدیریت برخی مدیران اجرایی و مسببان وضع موجود حاصل شده، به معنای تعمیق فاصله درآمدی مردم و بازتوزیع فقر در دهک‌های پایین جامعه در دهه گذشته است. از همین رو اتاق اصفهان در دوره نهم با تمرکز بر اتاق نسل سوم و به عنوان اتاقی جامعه‌نگر، بر مبنای تکالیف دینی و ملی خود و همچنین مبتنی بر مسئولیت اجتماعی، در تمامی چالش‌های اقتصادی، خود را در کنار جامعه دیده و به میزان توان و مقدورات و مشارکت اعضا سعی کرده در جهت کاهش رنج اقشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار جامعه بکوشد.

 کمک‌های شایان و قابل توجه به بخش بهداشت و درمان استان در همه‌گیری کرونا و رفع کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در آن برهه، توزیع بیش از 150 هزار بسته معیشتی بین اقشار کم‌درامد استان با هزینه اعضای اتاق و همت عزیزان بسیج و نهادهای مردمی و خیریه‌ای، رفع دغدغه بیش از 20 هزار نفر از دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت و بازمانده از خدمات آموزشی برخط استان از طریق خرید تبلت و توزیع آن، حمایت عملی از مدافعان بخش سلامت در استان، تاسیس صندوق قرض‌الحسنه حمایت از تولید و اشتغال، همگی تنها بخشی از فعالیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان به همت وپشتوانه اعضای خیّر خود بوده که در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و محرومیت‌زدایی از استان انجام داده است.

تمامی این موارد در نشست اخیر بازگو و با استقبال گسترده مواجه و بر ادامه این روند تاکید مضاعف صورت گرفت. بر این مبنا در پایان نشست و برای انسجام این امر خطیر، اتاق بازرگانی توانست افتتاح شعبه موسسه نیکوکاری ابرار اصفهان  را اعلام و با مشارکت جمع کثیری از حضار، آغاز به کار این خیریه را رقم بزند.

در پی برگزاری نشست باشکوه سالانه اعضا و فعالین اقتصادی استان که بدون ریالی وابستگی به هزینه‌های عمومی و بودجه‌های دولتی انجام شد و علیرغم استقبال آحاد جامعه در استان، بدخواهانی با انتشار اخبار خلاف واقع از این نشست کوشیدند تا بر این اتفاق مبارک خدشه وارد نمایند.

اطلاق الفاظی چون افطاری تجملاتی، شاهانه و لاکچری، و نادیده گرفتن متن این گردهمایی و مخاطب قراردادن مدیران انقلابی، خدوم و جهادی استان، شائبه تسویه حساب‌های سیاسی و غرض ورزی‌های شخصی نسبت به مسئولین استان و همچنین هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان را تقویت می‌نماید.

اتاق بازرگانی اصفهان همواره شرایط معیشتی هموطنان و هم استانی‌های خود را درنظر داشته و این امر در تمامی شیوه‌نامه‌های اجرایی اتاق نیز تصریح گردیده است.

 صرفا برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌دارد تمامی هزینه‌های این مراسم بدون حتی یک ریال هزینه از بودجه‌های دولتی و عمومی و از طریق منابع درآمدی اتاق تأمین شده و محتوای پذیرایی شام گردهمایی مذکور در سطح عرف متوسط جامعه مورد پذیرش عموم جامعه و البته در کمال آراستگی و احترام تهیه شده بود و هر آنچه غیر از این، مصداق نشر اکاذیب و ایراد افترا است.

اتاق بازرگانی اصفهان تاکید می‌نماید عمده‌ی تصاویر، کلیپ‌ها و نقل قول‌ها از این گردهمایی با شکوه کاملا خلاف واقع، مجعول و همچنین بر خلاف مصالح جامعه می‌باشد.

از نظر اتاق بازرگانی اصفهان دو دسته در دامن زدن به این حواشی دخیل می‌باشند.

اول، جریانی که صرفا مطامع شخصی و مقاصد سیاسی و اقتصادی خود را دنبال کرده و هیچ پیوندی با آلام مردم نداشته و ندارند. همان‌هایی‌که که با عملکرد خود و اسلافشان در یک کلام بانیان وضع موجودند.

اتاق بازرگانی اصفهان در قبال این دسته با قدرت حقوق حقه خود را از مراجع قانونی دنبال خواهد کرد.

دوم، نقد جریان دلسوز و مردمی نسبت به این نشست.

اتاق بازرگانی اصفهان گسترش عدالتخواهی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانسته و اتفاقا وجود چنین جریاناتی را ضامن تداوم سلامت و شفافیت امور کشور و استان می‌داند و آمادگی کامل دارد محتوای مستند مراسم را در اختیار این عزیزان قراردهد.

در قبال این جریان و به تمام دوستان دلسوز توصیه می‌کنیم که : اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا.

هوشیار باشیم که عده‌ای در کمین‌اند تا با تحریف مصادیق و تغییر معنای دلسوزی‌ و عدالتخواهی مقاصد مترقی آن را به بیراهه کشانده و اهداف متعالی آن را تحریف نمایند.

در پایان اعلام می‌نماییم اتاق بازرگانی اصفهان از همه نقدهای منصفانه و دلسوزانه کمال استقبال را دارد و ضمن تشکر از همه دغدغه‌مندان که چشمان بیدار جامعه‌اند، و با سپاس از همراهی همه مدیران اجرایی، قضایی و تقنینی استان، و تشکر ویژه از یکایک فعالان اقتصادی استان که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افسران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، به پاس تقدیر از تمامی این عزیزان، متن فوق را برای تنویر افکار عمومی منتشر و از همه افراد، گروه‌ها، جراید، رسانه‌ها و صفحات مجازی شخصی و عمومی که خواسته یا ناخواسته مطالب خلاف واقع را منتشر نمودند، مطابق قانون تقاضا داریم در انعکاس عین این متن بدون کم‌وکاست، مساعدت و اقدام لازم را مبذول نمایند.

آسایش، رفاه و معنویت‌ هرچه بیشتر هموطنان و هم‌استانی‌های عزیز اصفهان، آرزوی ماست‌.

 بیایید خودمان را وقف پیشرفت اصفهان کنیم

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 771767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟