آمادگی دستگاه‌های عضو خدمات سفر برای پذیرش مسافران در تعطیلات عید فطر

 به گزارش رکنا از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کارگروه گردشگری استان، اظهار کرد: مناطق گردشگری پارک جنگلی یاسوج و کوه‌گل سی‌سخت نیازمند ساماندهی اساسی است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی زیرساخت‌های گردشگری پارک جنگلی از جمله سوئیت‌های اقامتی مربوط به امور عشایر باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و برای میزبانی از گردشگران در فصل بهار و تابستان آماده شود. 

حاجی‌زاده بیان کرد: صدور هرگونه مجوز کسب و کار در منطقه گردشگری تنگه مهریان یاسوج باید با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صادر شود. 

وی ادامه داد: مدیرکل امور شهری باید کارگروه تعیین تکلیف و ساماندهی آبشار یاسوج را تشکیل دهد و هر چه سریعتر مشکلات حوزه گردشگری در این منطقه برطرف شود. 

رئیس کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باید مشکلات تعیین حریم منطقه گردشگری آبشار بهرام بیگی را به منظور ایجاد شبکه برق‌رسانی به این جاذبه گردشگری مشخص کند. 

وی در ادامه ضمن تشکر از همه دستگاه‌های عضو ستاد سفر گفت: نواقصاتی از جمله ناکافی بودن زیرساخت‌های گردشگری، مشکلات نظارتی و زیرساختی و نظارت بر قیمت‌ها وجود داشت که بررسی و برای سال‌های آینده حل شود. 

حاجی‌زاده با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در تعطیلات نوروزی تلاش کردند، گفت: آموزش و پرورش علی‌رغم همه نواقصات پای کار بود که تشکر می‌کنم، ضمن اینکه در آستانه عید فطر شهرها آماده استقبال از مردم شوند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در زیباسازی و تزیین شهرها در اعیاد شعبانیه کم‌کاری شد و شهرها خاموش بودند، گفت: با توجه به میلاد کریم اهل بیت یک حرکت جدی برای روشنایی شهرها انجام شود. 

وی با بیان اینکه دیشب تا بامداد خیلی از محلات یاسوج را بازدید کردم و وضعیت روشنایی پارک‌ها اصلا مناسب نیست، گفت: مصوبات تنگه مهریان و آبشار و همه مناطق استان انجام شود. 

وی با بیان اینکه طی ۲۰ سال اخیر ۸۵ طرح گردشگری واگذار شد گفت: کمیته مبارزه با زمین‌خواری تشکیل شود چرا که از مجموع این طرح‌ها فقط ۷ طرح به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 771738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟