۱۹ طرح آبفای قم با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریالی گشایش می‌یابد

به گزارش رکنا از قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی با تلاش و کوشش همه دولت‌ها و خدمتگزاران، خدمات چشمگیری در بخش آب و فاضلاب در تمام کشور به‌ویژه در استان قم به مردم ارائه شده است.

 حسن بختیاری در ادامه به برخی از طرح‌های قابل افتتاح و آماده کلنگ زنی شرکت آب و فاضلاب استان قم در دهه فجر سال جاری اشاره کرد و در این ایام ۱۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم  اجرای پروژه بهسازی، ترمیم جدار و احیای ۵ حلقه چاه آب شرب روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال را از جمله قابل افتتاح در این ایام برشمرد و احداث فاز یک پروژه مخازن دستجرد، بهره‌برداری از چاه شماره ۱ علی‌آباد و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال  آب روستاهای شهرستان جعفرآباد را از پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه  فجر اعلام کرد.

وی با اشاره به اصلاح و بازسازی بیش از ۲۵۰۰ متر شبکه آب در روستاهای فاقد دهیاری و نصب ۳۰ دستگاه فلومتر در منابع آب و تاسیسات آبرسانی شهر قم اظهار داشت: این پروژه‌ها نیز به طور رسمی در دهه مبارک فجر وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

بختیاری از آغاز عملیات اجرایی بخش پنجم خطوط انتقال آب کهک، سایت مخازن و ایستگاه پمپاژ بین‌راهی شماره ۳ در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: کلنگ حفر و تجهیز تعداد ۲حلقه  چاه شهری و ۴ چاه روستایی، خط انتقال و تجهیز چاه طینوج، خط انتقال و تجهیز چاه و احداث مخزن روستای جریک آغاج و عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای عنایت بیک، وشنوه و امامزاده اسماعیل نیز به زمین زده خواهد شد.

وی از آغاز بهسازی ۹ حلقه چاه در سطح استان و توسعه و اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب شهرهای استان نیز خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین با اشاره به فعال بودن پروژه‌های اصلاح و توسعه فاضلاب در سطح شهر قم یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳۴ میلیارد ریال اصلاح و توسعه یافته که در این ایام رسماً از آن بهره‌برداری خواهد شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 770379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟