بحران سالمندی جمعیت دغدغه است

به گزارش رکنا،  عباس شیراوژن در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تقدیم ۲۰۰ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا، یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشت و با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: حضرت امام راحل حق حیات ایمانی و معنوی بر مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه تحول جدی در عرصه خدمت رسانی به مردم رخ داده است، افزود: هر سازمانی برای تحقق اهداف نیازمند شعارهای محوری و اساسی است و وزارت بهداشت با شعار عدالت و تعالی نظام سلامت در حال خدمات رسانی است.

وی ارتقای سطح کمی و کیفی نظام سلامت را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: برنامه عملیاتی کاربردی و جامع با تکیه بر نظرات کارشناسان و نخبگان در حوزه نظام سلامت و با اهداف چشم انداز توسعه و واقع بینانه طراحی شده است که سند علمی کشور، نقشه جامع، سیاست‌های دانشگاه علمی و غیره باید مبنای این برنامه باشد.

شیراوژن تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید تلاش کند تا بیماران دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند و دانشجو و استاد کمترین دغدغه و نگرانی را داشته باشند و همه باید توجه داشته باشیم رفتارها و تعاملات در شکل گیری فرهنگ دانشگاه و دانشجو اثر می‌گذارد.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت تصریح کرد: بیمارستان‌های و مراکز درمانی نقش مهمی در ترویج معارف اخلاقی بین همکاران و اساتید دارند و از نشاط و حاصل این ایمان و معنویت پلی برای اثربخشی نظام سلامت بسازند.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ایران، رشد جمعیت و فرزندآوری است و اگر دیر بجنبیم و آن را جبران نگنیم معضل بزرگ تمدنی برای ملت ما ایجاد می‌شود که وقت پیشگیر و علاج ندارد.

شیراوژن افزود: بحران سالمندی جمعیت از دغدغه‌های مهم است و باید برای رفع این بحران برنامه ریزی کرد.

در این مراسم از تلاش‌های عباس موسوی تقدیر و فرهاد غلامی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران معرفی شد.

 

کدخبر: 769946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟