۶۳ هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است
به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سبحانی در نشست با ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل به تعداد روستا‌های دارای سکنه در اردبیل اشاره کرد و گفت: در اردبیل یک‌هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه داریم که از این رقم برای یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه و تدوین شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه ما تنها مجوز تهیه و تدوین طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را داریم، تصریح کرد: البته در برخی از موارد استثنائاتی نیز وجود دارد که در این راستا ۱۸۰ روستا مطالعه و برای آن‌ها طرح هادی تهیه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا امسال ۹۰ روستا در دستور بازنگری طرح هادی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: قرار است سالانه در ۱۲۰ روستا بازنگری طرح هادی انجام شود.
 
سبحانی با اشاره به اینکه از تعداد یک‌هزار و ۱۷ روستا در ۴۸۳ روستای اردبیل، طرح هادی اجرا شده است، اضافه کرد: طبق آمار در ۵۰ روستای استان طرح هادی در حال اجرا و یا بازنگری است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان از اختصاص ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از این مبلغ ۳۲ میلیارد محقق شد و در سال‌جاری نیز با تصویب ۱۱۰ میلیارد تومان توانستیم ۷۷ میلیارد تومان محقق کنیم.
 
وی بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی را یادآور شد و گفت: از سال ۸۴ این طرح در کشور و طبق سرشماری در ۱۰۰ هزار واحد روستایی استان اردبیل نیز اقدام به بهسازی و مقاوم‌سازی کردیم که تاکنون شاهد مقاوم‌سازی ۶۳ هزار واحد روستایی بودیم.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: سهمیه استان در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی در سال‌جاری ۴ هزار واحد است که ۳ هزار و ۶۰۰ واحد با همکاری ۲۸ دفتر فنی و ۲۸۰ مهندس ناظر معرفی به بانک انجام شده است.

 

کدخبر: 769906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟