افتتاح و کلنگ زنی ۶۲۴ پروژه در دهه فجر/ بهره مندی از خردجمعی در انتصابات/ پیگیری پروژه های سفر مقام معظم رهبری

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ محمد رضا حسین نژاد افزود: تغییرات بر مبنای تقاضای اجتماع صورت می پذیرد لذا افرادی که منصوب می شوند باید همسو با تفکرات دولت باشند. 

  وی مبنای تغییرات را خردجمعی و بهره مندی از نظرات گروه های سیاسی مختلف عنوان کرد و گفت: در نهایت تصمیم نهایی با استاندار است. 

   حسین نژاد به برنامه های استان برای حوزه گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی اشاره و افزود: به غیر از انجام برنامه های روتین دستگاه های اجرایی متولی، بهره وری کافی از اعتبارات دولتی و افزایش درآمدهای استان است .  

وی عوامل مهم پیشرفت استان را فعالیت درست دستگاه های اجرایی استان و نظارت فرمانداران به تمام امور ذکر کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: برخی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان اجرایی نشده لذا بعنوان یک مطالبه این مصوبات را با جدیت مورد پیگیری قرار خواهیم داد.  

وی به حوزه سرمایه گذاری اشاره و گفت: برای جذب سرمایه گذار ارائه مجوزهای بی نام کافی نیست بلکه باید مشوق های بیشتری از جمله افزایش اختیارات استاندار مدنظر قرار گیرد.  

وی با تاکید به اهمیت حوزه آب افزود : برای من با بیش از بیست سال سابقه تدریس در حوزه آب و تدریس دانشگاهی بی توجهی به حوزه آب به ویژه آب های مرزی، انتقال آب دریای عمان یا تاجیکستان به هیچ عنوان در دستور کار قرار ندارد.  

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اهمیت حوزه آب برای من همچون نفس کشیدن است بنابراین این موضوع را به صورت اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دنبال خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: دیداری با وزیر راه و شهرسازی در باب پیگیری حوزه های راه آهن مشهد _ گرگان، راه آهن جوین _ اسفراین و راه های بین شهری انجام شده که امیدواریم در برخی بخش های ناتمام تا پایان امسال تخصیص اعتبارات آن به صددرصد برسد.  

وی تصریح کرد: بصیرت قلم خبرنگار باید در راه رضای خدا و حق و سازندگی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی و اعتلای کشور باشد برای تقویت حوزه رسانه استان نیز اقدامات لازم را انجام می دهیم.  

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برای ایجاد حوزه هایی همچون شهرک حمل و نقل، میدان بار، پایانه ها با تمام توان خود مورد پیگیری قرار می دهیم.  

استاندار خراسان شمالی به حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار هکتار اراضی دیم با راندمان تولید پایین در سطح استان وجود دارد که با آزاد سازی آب سدها و انتقال آب دریای عمان، تاجیکستان و ترکمنستان حوزه کشاورزی از ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب بهره مند خواهد شد که با این اتفاق شاهد تحول در حوزه کشاورزی و صنعت خواهیم بود.  

حسین نژاد افزود : به صنعت پتروشیمی استان در یک بازه زمانی دو ساله اجازه استفاده از پساب را داده ایم پس از این مهلت تمام مجوزهای بهره برداری از آب چاه های زیر زمینی برای آنان باطل می شود. 

کدخبر: 769078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟