زنگ آب در مدارس استان کردستان به صدا درآمد

به گزارش رکنا از کردستان؛ در این جشنواره که توسط شرکت آبفا و با مشارکت آموزش و پرورش برگزار شد، مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت مصرف امور آبفا شهرستان های مختلف استان ضمن تبیین اهمیت حفظ و حراست از آب روش های مصرف صحیح را به زبانی ساده و گویا برای دانش آموزان و اولیا و مربیان تشریح نمودند.

یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف به دانش‌آموزان و محصلان و همچنین افزایش شناخت دانش‌آموزان از وضعیت منابع آب استان است.

با برگزاری این جشنواره، سطح آگاهی کودکان در ارتباط با نقش و اهمیت آب در زندگی افزایش یافته و آنها با مفاهیم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب بیشتر آشنا می شوند.

انتقال مفاهیم آموزش داده شده به خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و همچنین ارتباط کودکان و اولیا و مربیان با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن نقش آن‌ها در حفظ منابع و مصرف صحیح آن از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

دلیل نامگذاری جشنواره با عنوان نخستین واژه قرارگیری دو حرف " آ" و "ب" در ابتدای حروف الفبا است و آب را به عنوان اولین کلمه که مایه حیات انسان است می‌سازد.

در سیزدهمین دوره این جشنواره که در 20 مدرسه و با حضور بیش از 8 هزار دانش آموز در مدارس شهرها و روستاهای استان کردستان برگزار گردید، بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان و مربیان و اولیا توزیع شد؛ همچنین برگزاری نشست هم‌اندیشی میان اولیا و مربیان در خصوص اهداف جشنواره، نواخته شدن زنگ آب توسط مسئولان شرکت آبفا و آموزش و پرورش و اجرای مسابقه و برنامه‌های شاد فرهنگی ویژه دانش‌آموزان از دیگر بخش‌های جشنواره سیزدهم نخستین واژه بود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 768649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟