مرکز مهارت اموزی و مشاوره شغلی برای زندانیان استان همدان راه اندازی می شود

به گزارش رکنا در همدان، وهب مختاران اظهار داشت: در راستای اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارتقا سطح آموزش های مهارتی، ایجاد زمینه اشتغال و توانمندسازی مهارتی زندانیان و حمایت از قشر آسیب دیده اجتماعی مجوز فعالیت مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان صادر شد.

وی هدف از صدور این مجوز را ارتقا سطح آموزش‌های مهارتی و ایجاد زمینه اشتغال زندانیان برشمرد و افزود: با هدف توانمند سازی شغلی و اجتماعی این مرکز در محل زندان مرکز همدان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: این مراکز با استفاده از ظرفیت های موجود (دولتی و خصوصی) هدایت گری لازم را برای بهبود اثربخشی، توانمند سازی شغلی و اقتصادی محبوسین عهده دار خواهند بود.

مختاران با اشاره به اینکه فراگیری آموزش های مهارتی تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و جرم در جامعه دارد گفت: راه اندازی این مرکز کمک می کند تا مهارت هایی به زندانیان آموزش داده شود که بعد از آزادی، دارای بازار کسب و کار و درآمد مناسبی باشند.

به گفته وی زندانیانی که دوره های آموزشی و مهارتی را در زندان سپری کرده اند، پس از آزادی، می توانند در زمینه هایی که کسب مهارت و تجربه کرده اند، فعالیت اقتصادی داشته باشند و از ارتکاب مجدد به جرائم پیشگیری شود. 

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است

 

کدخبر: 768457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟