کاهش ۳۰ درصدی مصرف گاز موتورخانه‌های بهینه‌سازی شده

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، علیرضا شیخی در جلسه بهینه‌سازی مصرف گاز کشور که با حضور نورموسوی رئیس هماهنگی امور گازرسانی و علوی‌تبار سرپرست طرح بهینه‌سازی مصرف شرکت ملی گاز برگزار می‌شد، اظهار کرد: در استان ما برای بهینه‌سازی موتورخانه ۳۱۸ مشترک، بیش از ۲۷ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان اختصاص یافته بود که ما با صرف حدود ۲ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان توانستیم مصرف گاز این مشترکین را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: فاصله میزان اعتبار برآوردی برای بهینه‌سازی مصرف گاز ۳۱۸ مشترک با اعتبار هزینه شده به دلیل متوقف کردن نصب رسوب‌گیر از ابتدای سال‌جاری بود که چیزی جز هزینه‌ی اضافی در برنداشت.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دستیابی به ۳۰ درصد کاهش مصرف در حالی است که میزان مدنظر برای کاهش مصرف گاز این مشترکین ۱۰ درصد بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حذف رسوب‌گیر توانستیم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در یارانه‌ تعلق گرفته به بهینه‌سازی موتورخانه‌ها داشته باشیم.

شیخی با اشاره به شناسایی ۱۷ هزار موتورخانه در سطح استان از طریق کنتورخوانی خانه به خانه، افزود: از این تعداد، ۱۲ هزار موتورخانه در ارومیه به عنوان مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان‌ها قرار دارد.

وی همچنین با اعلام اینکه شرکت‌ها و مجریان بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در آذربایجان‌غربی همکاری خوبی با شرکت گاز استان داشته‌اند، اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ شرکت در این باره با ما همکاری دارند و برغم کاهش فعالیت در ماه‌های آبان و آذر امسال که ناشی از مشکلاتی در دستورالعمل‌های پرداختی بود، با رفع مشکل مذکور در حال حاضر شاهد فعالیت مطلوب شرکت‌ها در بهینه‌سازی موتورخانه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه به اجرای صحت‌سنجی عملیات طرح تامین و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا سامانه ۱۷۸۶ کلاس درس در سطح استان بررسی و کنترل شده‌اند که از این تعداد سامانه‌های ۱۰۱۶ کلاس از سوی ناظرین شرکت گاز مورد تایید قرار نگرفته است.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 768326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟