هشدار پلیس فتای قم درباره استفاده از دستگاه‌های خودپرداز

به گزارش رکنا از قم، سرهنگ علی موالی به شهروندان گفت: برای دریافت وجه تنها دادن شماره حساب و یا شماره کارت به فرد واریز کننده کفایت می‌کند و نیازی به دادن رمز اول و دوم، CVV۲، تاریخ انقضا و ... نیست.

وی گفت:برای مطمئن شدن از واریز وجه، نیازی به ورود به بخش انتقال وجه نیست و دارنده کارت فقط با گرفتن موجودی حساب خود می‌تواند از واریز شدن و یا واریز نشدن وجه به حساب و کارت خود مطلع شود.

رئیس پلیس فتای قم می گوید: از کارت بانکی خود برای انجام مبادلاتی که از نظر اندازه کم می‌باشد استفاده کنید، بنابراین از متصل کردن حساب‌هایی که گردش مالی زیادی دارند، به کارت بانکی خود اجتناب کنید.

وی بیان داشت: کارت عابربانک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و در صورت مفقودی در اسرع وقت با شعبه بانک صادرکننده‌کارت تماس گرفته و یا از طریق اینترنت بانک یا تلفن بانک نسبت به مسدود کردن و باطل کردن کارت به منظور پیشگیری از هر گونه سوء استفاده اقدام نمایید.

سرهنگ موالی با بیان این که اگر افراد ناشناس تقاضای استفاده از خدمات بانکی به وسیله کارت شما را داشتند، آن را نپذیرید،گفت: هنگام استفاده از خدمات بانکی دقت کنید مشخصات و جزئیات کارت برای دیگران قابل مشاهده نباشد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 768259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟