تبریز در وضیعت زرد کرونایی/شتاب گیری امیکرون در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، دکتر سیمین خیاط زاده شنبه شب، ۹ بهمن ماه در گفت‌وگوی خبری، با بیان این‌که این سویه تقریبا در تمامی شهرستان‌های استان شناسایی شده است، اظهار کرد: با سرعت گرفتن انتشار امیکرون، به سرعت مناطق آبی رنگ استان به وضعیت زرد تغییر یافته‌اند.

وی افزود: نگران هستیم که در روزهای آتی با افزایش آمار بستری‌های کرونا، شاهد وضعیت نارنجی در استان باشیم.

وی ادامه داد: اکنون ۵۰ درصد مناطق استان (۱۰ شهرستان از ۲۱ شهرستان استان) در وضعیت زرد قرار دارند که شامل شهرستان‌های بزرگی چون تبریز، میانه، سراب و اهر می‌شود.

خیاط زاده در خصوص وضعیت واکسیناسیون نیز اظهار کرد: روند واکسیناسیون به خصوص تزریق دز سوم طی روزهای اخیر بهبود یافته و بالغ بر ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی از تزریق دز اول به ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال و دز دوم به ۸۱ درصد این جمعیت در استان خبر داد و تاکید کرد: دو نفر از سه فوتی امیکرون در استان، هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده بودند. ۱۸ الی ۱۹ درصد مبتلایان به این سویه در استان نیز از افراد واکسن نزده هستند.

وی در خصوص نحوه تداوم آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌های استان نیز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، نحوه تصمیم گیری در این خصوص را به استان‌ها واگذار کرده است. بر این اساس پس از بررسی‌های انجام گرفته در ستاد استانی مقابله با کرونا، مصوبات لازم به مردم عزیز اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کدخبر: 768038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟