رسیدن به ارزآوری نیازمند رفع قوانین دست و پاگیر است

به گزارش رکنا از قم، سید محمد تقی شاهچراغی در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استانی که در سالن همایش های اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به لزوم رفع موانع و قوانین دست و پا گیر در زمینه صادرات اظهار کرد: شرایط افزایش ثروت و ارزآوری را می‌توان در قم فراهم کرد اما شرط آن رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر در دولت و مجلس است.

وی افزود: باید وزارت صمت و مجلس با توجه به ظرفیت های بالای قم در حوزه‌های تولید، صنعت و صادرات، بستر سرمایه‌گذاری و تجارت با کشورهای همسایه را فراهم کنند و در صورت امکان در نخستین فرصت نشست‌ها و تبادلات تجاری با کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان دنبال شود.

استاندار قم گفت: صنایع غذایی و کشاورزی قم می‌تواند زمینه‌ساز صادرات باشد و ما تلاش می‌کنیم تا هیچ مانعی بر سر صادرات قم نباشد در حوزه نمایشگاه‌ها نیز که ظرفیت مناسبی برای صادرات است تا سال آینده به خروجی خواهیم رسید.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت گردشگری و زائرپذیری قم گفت: می توان از ظرفیت توریسم و زائر برای ارزآوری استفاده کرد اما باید برای جهش صادرات قم نیز موانع را شناسایی و رفع و همچنین زمینه را برای کسب بازارهای هدف فراهم کرد، مدیران اجرایی در این زمینه باید تلاش کنند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 767135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟