بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به حالت آماده باش درآمد

 به گزارش رکنا از یاسوج، سید علی احمد زاده، ظهر امروز (پنجشنبه ۷ بهمن) در نشست اضطراری ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در یاسوج، اظهار داشت: سرعت انتشار ویروس اومیکرون در استان به شدت افرایش یافته و شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت در صدر آمارها هستند. 

وی افزود: استان از وضعیت آبی به زرد در حال تغییر وضعیت است و در هفته‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی خواهیم بود. 

احمد زاده تصریح کرد: تمامی تجهیزات و امکانات در بیمارستان‌های استان از جمله دارو و پزشک‌های مورد نیاز فراهم و همه بیمارستان‌های استان به حالت آماده باش درآیند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا اواخر بهمن تمام استان درگیر ویروس اومیکرون خواهد شد و وضعیت شیوع کرونا در استان جای نگرانی وجود دارد. 

احمد زاده تصریح کرد: تمامی دستگاه هلی اجرای استان برای مقابله با کرونا از امروز پای کار بیایند زیرا که خطر واقعا جدی است. 

وی ابراز داشت: مجالس ختم، عروسی‌ها و دورهمی‌ها باید تعطیل و تا جایی امکان دارد جلو گسترش بیماری گرفته شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه آخر بهمن ماه وارد پیک اومیکرون در استان خواهیم شد و تا پس از ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت. 

احمدزاده ادامه داد: تاکنون تصمیمی در خصوص دورکاری کارمندان در استان و در ستاد ملی کرونا گرفته شده است. 

وی تاکید کرد: باید تمامی جلسات ادارات و حتی استانداری با حداقل افراد و در صورت ضرورت برگزار شوند. 

احمدزاده بیان کرد: دادستانی، نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها از برگزاری تجمعات در استان ممانعت کنند و برخورد‌های لازم صورت گیرد. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رشد سریع و فراگیر اومیکرون در استان آغاز شده و باید تمامی خانواده‌ها مراقب باشند و فاصله‌های اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

کدخبر: 767131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟