چاپ و انتشار 300 کتاب و مجله به همت ستاد مرکزی اعتکاف

به گزارش رکنا از قم، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه ای امروز در «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» که در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ کتاب و مجله به همت ستاد مرکزی اعتکاف و جشنواره‌های مرتبط طی سال‌های اخیر چاپ و منتشر شده‌است.

وی  بیانیه گام دوم انقلاب در سایه اخلاق را پایه و اساس مفاهیم علمی در اعتکاف دانست و اضافه کرد: گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب تدوین شده است و در سند راهبردی اعتکاف نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ویژه برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف با رویکرد مردمی درحال انجام است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف عنوان کرد: مقام معظم رهبری و علمای اخلاق نسبت به توسعه اعتکاف در کشور و افزایش ارتباط معنوی و روحی مردم و به خصوص نسل جوان با خداوند دغدغه و تاکید دارند.

تکیه‌ای با بیان اینکه اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است ادامه داد: یکی از آثار و ویژگی‌های مهم اعتکاف تعالی روحی جامعه است و تا قبل از انقلاب سخن از دین و ارزش‌های اخلاقی و معنوی همانند اعتکاف نبود.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری تنها رهبری در دنیا است که سخنان خود را با نام خدا آغاز و با نام خدا به پایان می‌رساند و تمام صحبت‌ها و مواضع‌اش در راستای رضایت الهی است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: نهادسازی، مهمترین نیاز ستاد مرکزی اعتکاف است و قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته شده‌ و بعد از نهادسازی باید به دنبال کیفیت بخشی و آسیب شناسی این رخداد معنوی و دینی باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری، در حوزه آسیب شناسی اعتکاف، کارهای پژوهشی انجام و کتابی چاپ شد و در اختیار ایشان قرار گرفت.

تکیه‌ای ادامه داد: مسجد امام حسن عسکری(ع) قم آغازگر آیین اعتکاف در ایران از حدود ۱۰۰ سال گذشته است که با دستور آیت الله موسس حائری برای اولین بار شکل گرفت.

نظری/ قم

 

کدخبر: 767073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟