تولید و اشتغال ۱۰ برابری در شهرک‌های گلخانه‌ای اردبیل

 به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ نیکشاد اظهار کرد: در طی ۴ سال اخیر رشد یک‌هزار و ۲۰۰ درصدی در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل رقم خورده به طوری که ما از ۱۴ هکتار گلخانه‌ای که در سال ۹۶ داشتیم، هم اکنون این میزان به ۱۶۰ هکتار افزایش یافته است.

وی اشتغال، تولید و راندمان آبیاری در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را یک ظرفیت بی‌نظیر نسبت به کشت در فضای آزاد اعلام کرد و گفت: نقطه ثقل و اساسی در این حوزه تأمین امنیت غذایی و اقتصادی کردن فرآیند تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: به تناسب کشور، در استان اردبیل نیز خیز بلندی در توسعه مجموعه‌های گلخانه‌ای، تولید و صادرات محصولات با کیفیت و استاندارد برداشته شده که از شهرک بزرگ گلخانه‌ای مغان ۵۷۰ هکتار تاکنون واگذار شده است.

نیکشاد از واگذاری ۲۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای جدید با ایجاد زیرساخت‌ها و سازه مناسب در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: استان اردبیل از انتهای جدول در توسعه گلخانه‌ها به رتبه تک رقمی رسیده و انتظار می‌رود با حفظ جایگاه بهبود شرایط توسعه‌ای و ورود فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه و حمایت همه‌جانبه بانک عامل نشان از تقویت و توسعه نظام گلخانه‌ای است که روز به روز می‌تواند ابعاد آن را گسترده‌تر کند.

نیکشاد در مورد بازار فروش محصولات گلخانه‌ای به ویژه راه‌اندازی خوشه‌های صنایع تبدیلی، فرآوری و همچنین بسته‌بندی و برندینگ مناسب این محصولات اضافه کرد: باید مدیریت بازار و جریان‌سازی تولید در این بخش به صورت مطلوب هدف‌گذاری شود که با حمایت استاندار اردبیل در این زمینه قرار شد شرکت‌های متعدد با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شود.

 

کدخبر: 766811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟