نهمین همایش «اسوه های صبر ومقاومت» باهدف تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار شد.

به گزارش رکنا از کردستان؛ سرهنگ رمضان رسولی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کرستان اظهار داشت: ما پایداری وآبادانی امروزه کشور عزیزمان را مدیون و مرهون فداکاری مادران  وهمسرانی شهیدانی هستیم که در طول هشت سال جنگ تحمیلی دوشا دوش مردان رزمنده در تمامی شرایط صبر کردند، جنگیدند و توانسند با صبر مقاومت و ایثار خود نقش عظیم و ماندگاری در طول تاریخ ایفا کنند تا امروز ما به عنوان یک الگو از سیره و روش تربیت صحیح وقرآنی فرزند پروری آنها بهره ببریم. 

وی برگزاری نهمین همایش اسوه های صبر ومقاومت،با هدف تکریم از مادران وهمسران شهدا در کردستان را یک وظیفه  دانست و گفت: تمامی مادران و زنان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس، هر کدام برگ زرینی در افتخارات ماندگار این مرز وبوم بودند و خواهند بود،  و همان طور که همه  ما می دانیم، هر چه داریم از برکت خونهای پاک شهدایست که در دامان مادران وشیرزنان غیوری پرورش داده شده اند ودر طول هشت سال جنگ تحمیلی از تمام هر آنچه که داشتند گذشتند، تا از کیان و  وطن خود، به قیمت جان، شهد شیرین شهادت را نوشیدند تا نام ایران جاودان بماند. 

 جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کرستان با اشاره به گمنام بودن ایثارگری تعدادی از مادران وزنان شهدا ورزمنده در طول هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس،گفت: آنچه که ما از رشادت مادران وزنان شهدا ورزمنده کردستان تا کنون دیده وشنیده ایم شاید فقط بخش کوچکی از فعایتهای آنها باشد.

 

«لیلا آژیر» مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان نیز در این مراسم گفت:همایش اسوه های صبر ومقاومت در شورای راهبردی، استان کردستان جزو استانهای برتر کشور است که  امسال نیز نهمین دوره آن با تلاش و همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس و با  هدف تکریم وتجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار شد. 

وی با توجه به نقش عظیم و جایگاه مادران شهدا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع مقدس گفت: تکریم از مادران وهمسران شهدا امروزه باید به عنوان یکی از اولویتها و برنامه های فرهنگی و کاری ما در سطح ادارات کل استان وکشور باشد زیرا که این کوچکترین کاریست که ما می توانیم به عنوان دست بوسی  از مقام ارزشمند، مادران شهدا و تشکر از همسران آنان انجام دهیم. 

 آژیر گفت: مقام و جایگاه مادر بسیار  مهمتر از آنچه که می بینیم و می گوییم است. مادران شهدا تنها مادر فرزندان شهید خود نبودند، بلکه مادر تمام ملت ایران بودند وهستند و ما به واسطه چنین زنانی بر خود می بالیم و افتخار می کنیم به وجود چنین مادرانی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی فرزندان خود را برای امنیت امروز ما به سنگرهای ایثار و فداکاری فرستادند تا امروز ما در نهایت آرمش وآسایش زندگی کنیم. 

در پایان این مراسم از دو عنوان کتاب در حوزه زنان دوران دفاع مقدس باعنوان:در «مسیر سرنوشت» نوشته بطول زارعی  و «حس پروانگی» خاطرات دانشجویان دختر  راهیان نور با تلاش و گرد آوری، زهره رسولی، مدیر دفتر بانوان اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس در کردستان رونمایی شد و از ده نفر از مادران وزنان شهدای کردستان و دختر (شهیده فاطمه اسدی) تجلیل شد. 

همزمان با برگزاری همایش اسوه های صبر ومقاومت در شهرستان سنندج،  شهرستانهای استان نیز، همایش تکریم از مادران وهمسران شهدا را برگزار کردند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 766798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟