خدمات نوین تاکسیرانی در قم اجرا خواهد شد/از راه‌اندازی تاکسی زائر تا طب تاکسی

به گزارش رکنا از قم، مسعود طبیبی در جلسه شورای سازمان مدیرت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، اظهار داشت: رفاه و آسایش مسافرین درون‌شهری، توسعه سیستم تاکسیرانی، بالابردن سطح دانش و کارایی پرسنل و رانندگان، راه‌اندازی سیستم‌های جدید تاکسیرانی، مطالعات لازم و تعیین اولویت‌های خطوط، نظارت دقیق بر نحوه سرویس‌دهی اشخاص حقیقی و حقوقی، استخدام افراد موردنیاز با رعایت مقررات مالی و استخدامی مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

به گفته وی، سازمان تاکسیرانی قم در تلاش است تا در یک بازده زمانی مشخص‌شده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی و آنلاین برای خدمت‌رسانی رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری بیشترین استفاده را داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بی‌نظمی‌های سابق در سازمان تاکسیرانی در سطح کشور سبب شده بود تا با ورود اولین تاکسی‌های اینترنتی بر مبنای نظم و نظافت، تمام اقدامات چند دهه تاکسی‌های درون‌شهری زیر سؤال یا به حاشیه برود.

به گفته وی ، اجرای طرح غربالگری رانندگان، ارتقای شغل تاکسیرانی به‌عنوان یک شغل حرفه‌ای، دسترسی ساده به انواع تاکسی متناسب با نیاز مسافر از اقدامات لازم جهت افزایش رفاه و آسایش مسافرین درون‌شهری است.

طبیبی با اشاره به برنامه شهرداری قم در توسعه سیستم تاکسیرانی، گفت: ایفای نقش مهم‌تر در سرویس مدارس در چهارچوب آیین‌نامه‌های مصوب، توسعه خدمات تاکسی گردشگری و تاکسی زائر، توسعه خدمات تاکسی مارکت با همکاری مراکز تجاری توانمند شهر و توسعه خدمات طب تاکسی و ارائه خدمات به بیماران غیراورژانسی در این زمینه مورد توجه شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه دوره‌های آموزشی و کاربردی برای تاکسیرانان و اجرای طرح غربالگری رانندگان با انجام تحلیل آماری تخلفات، تست‌های سلامتی، واکنش رانندگان و روانشناسی شخصیت از راهکاری‌های موجود جهت بالابردن سطح دانش و کارایی پرسنل و رانندگان تاکسی‌رانی قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برنامه شهرداری برای تعیین اولویت‌های توسعه خطوط تاکسیرانی، اذعان کرد: در این زمینه لازم است تا نگاه به درخواست‌های ارائه‌شده از سوی مردم و شورای شهر، اجرای قوی طرح مواجهه با مسافربرهای شخصی و انجام مطالعات توسعه خطوط مورد توجه باشد.

وی با تأکید بر لزوم مسئله نظارت بر سرویس‌دهی بخش خصوصی، یادآور شد: انعقاد قراردادهای SLA، سنجش عملکرد شرکت‌ها با اتکا به خروجی‌های سامانه‌های هوشمند بجای نفرات بازرس و پیاده‌سازی طرح طبقه‌بندی شرکت‌ها باید به‌صورت کامل پیاده‌سازی شود.

نیک ابراز کرد: نیاز به رانندگان حرفه‌ای در تاکسیرانی قم بشدت احساس می‌شود، ورود به عرصه‌های نوین تاکسیرانی نیازمند آموزش و تربیت رانندگان حرفه‌ای است.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت شرکت محوری با استفاده از مجموعه خدمات شرکت‌های توانمند، حرکت در جهت تعریف شغل تاکسیرانی به‌عنوان یک شغل حرفه‌ای در قالب طرح غربالگری رانندگان، تلاش در جهت جذب متخصصین حقیقی و حقوقی برای انجام پروژه‌های پیش‌بینی‌شده مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری قم در مسیر خدمات‌رسانی نوین تاکسیرانی است.

 

کدخبر: 766386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟