دستگاه های متولی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی ایلام ورود کنند

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام؛علی دهقانی روز سه شنبه در جلسه شورای قضایی استان برنامه ریزی در راستای انجام اقدامات کاهنده و پیشگیرانه را سبب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان خواند و اظهار داشت: کلیه سازمان ها و دستگاه ها در حوزه پیشگیری از تخلفات و جرائم باید فعالانه وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قانون حدنگار و ثبت کاداستری اراضی ملی، خواستار نظارت دقیق تر اداره کل بازرسی استان و سایر دستگاه های متولی بر تغییر کاربری ها و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی در استان شد.

رییس کل دادگستری ایلام همچنین بر توجه به معیشت مردم و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صمت و سایر نهادهای متولی تاکید کرد و گفت: تعیین تکلیف دقیق و سریع پرونده های این حوزه و مبارزه جدی با قاچاق بویژه قاچاق دام و احشام در استان به صورت جدی پیگیری شود.

وی در ادامه ارائه آموزش های حقوقی به آحاد مردم و ارتقاء دانش حقوقی آنان را بسیار مهم و راهگشا ارزیابی کرد و تصریح کرد: باید تلاش شود تا با بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود بویژه ظرفیت رسانه ها این آموزش ها به بهترین شکل ممکن در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

دهقانی در پایان ضمن بررسی گزارشات ارائه شده از سوی اعضاء شورای قضایی در حوزه فعالیت مربوطه، بر تکمیل برنامه های مصوب تا پیش از پایان سال جاری تاکید کرد.

ایلام، کوثر موسوی 

 

کدخبر: 766338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟