همسران شهدا و بانوانی که در کسوت پاسداری هستید مقام خود را بالا ببرید

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در نشست فرهنگی خواهران شاغل به مناسبت روز زن ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: آن توقعی که جامعه از شما بانوان در کسوت پاسداری در کنار جایگاه همسر، مادر، مادر بزرگ دارند، کم نیست، اما نقش ویژه شما پاسداری است.

وی گفت: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی" پاسداران، قبل از پاسداری از انقلاب، باید از خودشان پاسداری کنند." یعنی ما باید با پاسداری از هویت و شناسنامه خود کاری کنیم تا جامعه شاهد عمل و نقشی از ما باشد. نقش شما استثنایی است. خداوند ویژگی والای عاطفه را در روح بلند شما بانوان قرار داده است.
 
سردار رفیعی آتانی در ادامه بیان کرد: به نقش و پست سازمانی خود اکتفا نکنید که این کوچک‌ترین مسئولیت شماست. از شما می خواهیم که در عرصه فرهنگی و بسیج جامعه زنان خانواده های پاسدار و حفظ و صیانت از انقلاب و خانواده عظیم سپاه نقش‌آفرینی کنید و عرصه دار پیشرفت آن باشید.
 
وی یادآور شد: پشت پرده حفظ حجاب چادر شما حرف ها و مبانی زیادی نهفته است که جامعه باید نتایج آن را از ما ببیند. منطق سپاه را باید در جامه سبز سپاه به جامعه نشان داد. باید به وظایف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عمل کنیم.
 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اذعان کرد: امامان ما، راهنمای نسل بشیرت بوده و محدود به عصر خود نبودند. حضرت زهرا(س) همچنان بر درگاه ولایت ایستاده و از آن دفاع می‌کند. تمام همت و عزم ایشان نزدیکی امت به امامی بود که از او فاصله گرفته‌اند. امروز شما بانوان، نمایندگان فاطمه الزهرا‌(س) در انقلاب اسلامی ایران هستید.
 
این مقام ارشد نظامی استان تصریح کرد: باید تلاش کنیم آنهایی که به هر دلیلی از خانه‌ اهل بیت(ع) فاصله گرفتند را به این خانه نزدیک کنیم. ۵۰ درصد جامعه اسلامی ایران را شما بانوان تشکیل داده اید، همچنین ۵۰ درصد مابقی از بستگان تا دیگر افراد جامعه متاثر از حضور  شما هستند. دشمن به این نتیجه رسیده که اگر زن شجاع را از جامعه حذف کنند، آن جامعه منحرف می‌شود. موفقیت و شکست ما در جامعه در این سالها وابسته به حضور زنان بوده است. در واقعه کربلا، اگر حضور حضرت زینب(س) نبود قیام امام حسین(ع) در همان‌جا خاموش می‌شد.  
 
وی گفت: اگر خانواده های مدافع حرم صبوری و شهیدداری نکنند، شهیدی در جامعه می‌ماند؟ سخت ترین و بدترین شرایط امروز در مقابل گودال قتلگاه و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در منظر حضرت زینب(س) به حساب نمی‌آید. ما باید در قله و تل زینبیه انقلاب بمانیم و همه‌ تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

 فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: باید تمام فرصت های موجود خود را قدر بدانیم و آن را فرصت طلایی نظام بدانیم و با تعامل به جامعه منتقل کنیم. باید از انقلاب دفاع کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری" ما مقتدریم". به فرموده امام خمینی ره :" اگر روزی امریکایی‌ها از ما تعریف کردند آن روز، روز مرگ ما است." امروز، روز مرگ دشمنان تهی دست ماست.
 
سردار آتانی افزود: نقش بانوان و مادران انقلابی قزوینی را بیابید، بشناسید و مطالعه کنید و آنها را به جامعه معرفی نمایید. برخی از نقش های شما بی بدیل است و کسی نمی‌تواند آن را ایفا کند. جامعه را پای کار انقلاب نگه دارید. هر زمان که احساس مسئولیت کردیم می‌توانیم نقش خود را ایفا کنیم.

وی یاداور شد: قدر مادران خود را به عنوان مربیان جامعه‌ قبل خود بدانید. شما مربیان نسل بعدی جامعه هستید. ما موظف به ساختن شهیدان آینده انقلاب هستیم. همه‌ جای کشور ما " حی زین العابدین" لبنان است. ما در همه‌جای ایران اسلامی مربیان دینی داریم. سوریه و لبنان از کشورهای شیعه جهان اسلام بشمار می روند. عالمان و راویان حدیث ما در صدر اسلام از اهالی جنوب لبنان و سوریه بودند.
 
سردار رفیعی یادآور شد: صلاح الدین ایوبی ها بر سر این ملت ایستاده‌اند و در صدد انجام کودتای فرهنگی هستند.او بر سوریه حاکم شد و تمامی شیعیان را کشت و باعث شد شیعیان سوری سالها تقیه کنند و حقیقت شیعی بودن خود را انکار نمایند.

سردار آتانی در پایان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری" صبر، حوصله و فهم خود را آنقدر ارتقاء دهیم که آن کس که حداقل اتصالی به انقلاب و ایران دارد را با حضور در پای صندوق رای و یافتن وجه مشترک او را ماندگار کند".

 

کدخبر: 766186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟