از پتانسیل اتاق بازرگانی اصفهان برای شناسایی ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری استان استفاده شود

به گزارش رکنا از اصفهان،سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و تقارن آن با سالروز میلاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: باید رویکرد حاکم بر استان اصفهان، نگاه مبتنی بر ظرفیت‌های لازم و ضروری جدید باشد و لازم است فعالیت‌های اقتصادی استان را ذیل برنامه‌ریزی‌های آمایشی استان پیش بریم.

مرتضوی ادامه برخی نگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های صنعتی استان را با توجه به محدودیت‌های حادث شده غیرممکن و نیازمند بازنگری دانست و خواستار حضور موثرتر فعالان اقتصادی در صنایع دانش بنیان و هایتک وصنایعی که ظرفیت‌های جدید اقتصادی ایجاد می کند، شد.

رئیس شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین خواستار توجه ویژه به حوزه گردشگری و استفاده کامل از ظرفیت‌های اصفهان در این زمینه مانند تعریف رویدادهای فرهنگی مشترک، توجه به طبیعت گردی و گردشگری سلامت شد و تصریح کرد: از این طریق می‌توان به برنامه ریزی بهتری برای برقراری تعامل با تجار کشورهای هدف صادراتی پرداخت.   

استاندار اصفهان در ادامه گفت: داشتن نگاه هم افزا در حوزه گردشگری زمینه ساز اتفاقات فرخنده ای در آینده خواهد بود و می‌توان از ظرفیت بدنه کارشناسی اتاق بازرگانی برای شناسایی ظرفیت‌های جدید سرمایه گذاری استان به ویژه درصنایع هایتک استفاده کرد و این امر می تواند در برخی ابرپروژه‌های زیرساختی حوزه گردشگری استان یاری رسان دولت باشد.

مرتضوی تمرین کار مشترک را ضامن موفقیت در بخش‌های مختلف دانست و تاکید کرد:به دلایل درون سازمانی کار مشترک در برخی دستگاه‌ها جریان نداشته که می‌توان در پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این زمینه برنامه ریزی کرده و به عنوان پشتیبان دفترسرمایه گذاری استان، وارد عمل شد.  

تاثیر اخذ نظرات بخش خصوصی در کاهش صدمات بخش مولد کشور

همچنین مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت بانوی دوسرا حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و ابرازخرسندی از ابلاغ دستور‌العملی در زمینه یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد تاکید و پیگیری شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان در خصوص نحوه رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات کالا در سال 97 گفت: در این راستا پیشنهاداتی از سوی اتاق بازرگانی اصفهان و شورای گفت‌و‌گوی استان مطرح شد و با پیگیری مجدانه دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس به سرانجام رسید.

وی دقت نظر بیشتر درخصوص پیشنهادات بخش خصوصی به دولت در کوتاه‌ترین زمان و رفع تعارض دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها را موجب کاهش صدمه به پیکره اقتصادی کشور دانست و افزود: در صورت توجه به پیشنهادات بخش خصوصی در زمینه رفع تعهدات ارزی و ابلاغ دستورالعمل در کوتاه‌ترین زمان، با افت صادرات محصولات دارای اشتغالزایی بالا مانند حوزه فرش مواجه نمی شدیم.

دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین از برگزاری نخستین جلسه شورای بین الملل اصفهان به همت استاندار، معاون اقتصادی ایشان و دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان به منظور تدوین نقشه راه استان در حوزه بین الملل استان خبر داد.

گلشیرازی افزود: در سال‌های گذشته  مقدمات لازم برای بهره برداری لازم از هیئت‌های تجاری اعزامی به کشورمان  با همکاری سازمان صمت، اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان فراهم شده است.

وی تهیه بیش از 200 کلیپ از داستان‌های ناگفته اصفهان به زبان‌های مختلف، تشکیل میزهای تجاری با کشورهای مختلف هدف صادراتی به همت کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات و راه اندازی 11 میز ملی در حوزه صادرات با مبدأ اصفهان را از دیگر اقدامات انجام شده درحوزه توسعه روابط تجاری کشورمان معرفی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین تلاش برای افتتاح دفتر پارلمان بخش خصوصی اصفهان در دمشق تا پایان سال و افتتاح دفتری مستقل، ویژه شتاب دهنده‌های ذیل اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان نهادی زاینده در تربیت نیروی جوان مستعد در حوزه تجارت خارجی را از فعالیت‌های در دست اقدام اتاق بازرگانی اصفهان در این حوزه بیان کرد.

گلشیرازی همچنین از تقدیر رئیس مرکز ملی فرش ایران به واسطه پیگیری‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان به منظور تصویب روز ملی فرش در تقویم کشور در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان خبر داد و تصریح کرد: دقت نظر و پیگیری امور مربوط به فرش دستباف در استان به عنوان یکی از موتورهای محرک ایجاد اشتغال در کشور توسط دولت و بخش خصوصی ضروری است. 

در پایان این جلسه از خانم زهرا زمانی، مدیر واحد پژوهش و بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان به مناسبت بزرگداشت روز زن تجلیل شد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 766113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟