افتتاح پارک بانوان گلدشت تا پایان سال

به گزارش رکنا از لرستان، سعید فتوحی در مراسم تجلیل از زنان شاغل در شهرداری، اظهار کرد: تلاش‌های بی‌شائبه زنان در شهرداری ارزشمند است و قدردان تلاش آن‌ها هستیم. بخش زیادی از امور اداری شهرداری را زنان انجام می‌دهند و بسیاری از آن‌ها توانمندی‌های بالایی دارند و حضورشان سبب سرعت بخشیدن به امور و بهبود کیفیت اقدامات می‌شود.

وی افزود: تا قبل از اتمام سال‌جاری، پارک بانوان را در گلدشت افتتاح خواهیم کرد؛ البته در بودجه سال آینده فضایی مناسب برای ساخت پارک بانوان در محله پشت بازار در نظر گرفته شده و در سطح منطقه دو نیز اگر محل مناسبی شناسایی شود، قطعاً برای سال آینده آن را تبدیل به پارک بانوان خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شهرداری خرم‌آباد، اداره آن به صورت سنتی است و برای گذر از این مرحله، طرح‌ها و برنامه‌هایی را در نظر داریم که طی سال آینده اجرایی خواهد شد. همچنین پیگیر تشکیل تعاونی مسکن و ایجاد شرایط بهتر درخصوص استفاده از امکانات رفاهی برای تمام پرسنل هستیم.

تشکیل کمیته بانوان در شهرداری

رضا بیرانوند، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه کارکنان شهرداری خرم‌آباد فاقد مسکن، رفاهیات و حتی کارت پرسنلی هستند، اظهار کرد: در بحث رفاهیات، کارکنان شهرداری با کارمندان دستگاه‌های دیگر تفاوت دارند؛ ممکن است در شهرداری کارکنان چندین ماه حقوق نگیرند.

وی افزود: در زمینه رفاهیات نیز آن‌طورکه باید، امکاناتی در دسترس نیست و ساختمانی در شمال و شهرهای زیارتی مانند مشهد و قم نداریم. بعضی از کارمندان جایگزین و پشتیبان ندارند و باید تمام طول سال را بدون حتی دو ساعت مرخصی بگذرانند. در این میان برخی از کارمندان بابت بیکاری در شهرداری زبان‌زد هستند و بعضی‌ها به دلیل اینکه آموزش نیروها در سنوات گذشته در دستور کار نبوده، جایگزینی ندارند و باید در طول سال بدون یک ساعت مرخصی حاضر باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تعداد زنان در شهرداری خرم‌آباد بالا است و جهت جلوگیری از تضییع حقوق آنان، کمیته‌ای با نام کمیته بانوان تشکیل خواهیم داد تا هر زمان مشکلی برای زنان شاغل در شهرداری به وجود آمد، اعضای شورای اسلامی شهر یا شهردار نیز در جریان مسائل قرار بگیرند و درصدد رفع چالش‌های مربوطه برآیند.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 765732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟