یخبندان وسرمای منفی 30 درجه مصرف گاز طبیعی استان کردستان را 30 الی  35 درصد با افزایش روبرو کرد

به گزارش رکنا از کردستان؛  احمد فعله گری مدیر عامل در این جلسه عنوان کرد : بارش برف و سرمای شدید طی روزهای گذشته که باعث یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده است ، مصرف گاز طبیعی را در برخی مناطق استان حداقل تا 30 درصد با افزایش روبرو کرده است .

فعله گری اظهار داشت: مشترکین  استان با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما طی شبانه روز گذشته بیش از 14 میلیون و 100 هزار متر مکعب گاز مصرف کرده اند.

به گفته این مسئول، طی یک هفته گذشته به طور میانگین مصرف گاز شهروندان استان کردستان با توجه به برودت هوا از 30 تا 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تامین  گاز طبیعی برای منازل مسکونی دراولویت شرکت گاز استان قرار دارد ، اظهار داشت : بیشترین میزان مصرف در مدت 24 ساعت گذشته به ترتیب سنندج 4 میلیون و پنج هزار متر مکعب ، سقز 2 میلیون و 100 هزار متر مکعب ، مریوان 1 میلیون و 350 هزار ، شهرستان بانه 1 میلیون و  شهرستان قروه 900 هزار متر مکعب گازطبیعی  مصرف شده است و مابقی مصارف در سایر شهرستان های استان کردستان اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  تاکید کرد: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی کردستان  مبنی بر استقرار توده هوای سرد تا اواسط هفته، به شهروندان توصیه می شود ضمن رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز موارد صرفه جویی را مد نظر داشته باشند .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: رعایت چند راهکار ساده می تواند میزان مصرف را در حد بسیار مطلوبی کاهش دهد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد :  رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد ، تنظیم درجه پکیج روی 50 الی 55 ،  بستن دریچه های کولر که باعث هدر رفت بسیار زیاد انرژی می شود، پوشیدن لباس گرم ، استفاده از پرده های ضخیم برای  پنجره ها  ، بستن درب اتاق های بدون استفاده و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر ترموسات برای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

فعله گری مدیر عامل شرکت استان کردستان در پایان از کلیه نیروهای عملیاتی که در جریان بارش های اخیر با تلاش مضاعف و چندین برابری از خدشه وارد شدن به خدمات و تامین انرژی برای مشترکین عزیز استان جلوگیری و مانع قطع گازشده اند ، تشکر کرد و افزود : در چند روز اخیر در حالیکه بارش های فراوان و سرمای 30 درجه زیر صفر در چند نقطه استان حاکم بود نیروی های امداد در شهرها و گازبان ها در روستاها در زیر بارش برف و سرمای شدید دست از تلاش دست  برنداشته و در هر نقطه ای از استان مشکلی برای مشترکین پیش می آمد فورا حاضر و آن را رفع می نمودند تا خللی در ارائه خدمات بوجود نیاید و در بعضی مناطق که هیچگونه وسیله نقلیه قادر به حرکت نبود با پای پیاده وظایف خود را انجام می دادند .

گفتنی است تعداد مشترکین استان کردستان بیش از 580 هزار مشترک بوده و در 32 شهر و 1440 روستا از خدمات شرکت گاز استان کردستان استفاده می نمایند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 765237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟