ایجاد ایستگاههای آتش نشانی در شهرک های صنعتی

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین،هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار، دادستان،  معاون اقتصادی استانداری و رئیس اتاق بازرگانی در استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این جلسه اظهارداشت: با توجه به حادثه آتش سوزی که در یکی از واحدهای صنعتی در منطقه چرم سازی رخ داد لازم است اقدامات پیشگیرانه در واحدهای پر خطر و آتش زا صورت گیرد تا بتوانیم  خسارتها را کاهش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: اطفای حریق در واحدهای پالایشی و پتروشیمی بسیار پیچیده و نیازمند مهارت های ویژه و امکانات خاصی است که بایستی با توجه به آمئزش های تخصصی این کمبود نیز برطرف شود.

وی بیان کرد: ضمن تشکر ویژه از تلاش ایثارگرانه نیروهای آتش نشان در اطفای این حریق گسترده و خطرناک، از مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان انتظار داریم برای ارتقای مهارتهای تخصصی نیروهای خود و نیز تیم های امدادی در سایر دستگاهها و نیز کارخانه ها در خصوص اطفای حریق واحدهای نفتی و پتروشیمی اقدام لازم را صورت دهد.

بخشنده اظهارداشت: در حال حاضر شاهد توقف تانکرهای سوخت متعددی در گمرک البرز هستیم که می تواند یک تهدید برای بروز حوادث ناگوار دیگر باشد لذا یکی از درخواست های ما ایجاد گمرک تخصصی در منطقه صنعتی چرم سازی است تا ضمن تسریع در روند تخلیه و بارگیری مواد نفتی از حوادث احتمالی نیز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: ساماندهی انباشت سوخت های تقطیری موجود و میعانات گازی در مخازن واحدهای تولیدی شهرک چرم سازی از دیگر اقداماتی است که بایستی در اولویت قرار گیرد.

بخشنده در خصوص افزایش 5 برابری تعرفه گاز واحدهای صنعتی هم گزارشی ارائه کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین همچنین یادآورشد: تاکید دوباره داریم در راستای حمایت از تولید دستگاههای خدمات رسان از تعطیل کردن واحدهای تولیدی به بهانه پرداخت نشدن مطالبات خودداری کرده و مراتب را با سازمان صمت و اتاق بازرگانی هماهنگ کنند.

 

 

 

کدخبر: 764927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟