استان قزوین بر اساس رنگ بندی کرونایی در وضعیت آبی قرار دارد

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین،منوچهر حبیبی در خصوص وضعیت کرونایی استان اظهارداشت: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون استان در شرایط خوبی است و در حال حاضر  ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حبیبی تصریح کرد:  همچنین ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دو نوبت واکسن و  ۲۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال هر سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یادآورشد: واکسن به اندازه کافی هم تولید داخل و هم وارداتی در تمامی پایگاه‌های تزریق واکسن موجود است و هیچگونه کمبودی در این زمینه نداریم.

حبیبی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت: بر اساس رنگ بندی کرونایی تمامی شهرستانهای استان قزوین در وضعیت آبی قرار دارند، اما کاهش قابل توجه مرگ و میرها و از طرفی تزریق واکسن که با جدیت صورت می گیرد نباید سبب عادی انگاری نسبت به این بیماری در جامعه شود.

وی اظهارداشت: لازم است مردم عزیز استان همچنان در رعایت پروتکل ها جدی باشند و استفاده از ماسک، تزریق واکسن را مورد توجه قرار دهد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین یادآورشد: از همه شهروندان درخواست می کنیم با همراهی خود کمک کنند تا بتوانیم با مهار کامل ویروس شاهد ریشه کن شدن بیماری در استان و کشور باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و عید نوروز، تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان امیدوار بود که در تعطیلات نیز روزهای بدون بیمار کرونایی را داشته باشیم و بتواتیم شرایط را کنترل کنیم.

 

کدخبر: 764909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟