لزوم تقویت تشکل‌های کشاورزی و روستایی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین،رضا افلاطونی در نشست صمیمی با مدیر، معاونان و برخی از کارکنان تعاون روستایی استان که  در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: امروز باید به سمتی برویم که مسئولیت تامین کل نهاده‌های تولید را به تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی واگذار کنیم تا بتوانند زنجیره‌های تولید را شکل دهند.

 وی توسعه کشاورزی قراردادی با بهره‌گیری از توان تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی را راهکار اقتصادی شدن تولید در این بخش دانست و اظهار داشت: تعاون روستایی استان باید به طور جدی به بحث کشاورزی قراردادی ورود پیدا کند.
 
 افلاونی ادامه داد: معتقدیم باید کل امور تصدی‌گری مرتبط با تامین نهاده‌ها و بحث هزینه‌های قبل از تولید و بحث‌های حمایتی بازاریابی، بازار رسانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر پشتیبانی‌های آن را در قالب زنجیره تولید، تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی و روستایی برعهده بگیرند و تعاونی‌های کشاورزی و تولیدی استان قزوین با شناختی که از توانایی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها و بخش خصوصی سراغ داریم، به راحتی می‌توانند از عهده این کار برآیند و سازمان تعاون روستایی استان باید به عنوان متولی این امر باید از طریق تقویت تشکل‌ها اقدام کند.
 وی در ادامه نقش سازمان تعاون روستایی استان در بحث نظارت و تنظیم بازار کالاهای اساسی بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایجاد آرامش و ساماندهی بازار به‌ویژه در کالاهای اساسی با مشارکت تشکل‌های بخش کشاورزی دست یافتنی است و برای این مهم لازم است همراهی و همگرایی بین واحدهای زیربط و بخش خصوصی شکل بگیرد.
 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان ضمن تاکید مجدد بر اهمیت نقش تشکل‌ها در توسعه پایدار کشاورزی، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها در همراهی و همکاری حداکثری برای پیشبرد امور محوله تاکید کرد.
 گفتنی است، شهرام رحمانی مدیر تعاون استان قزوین نیز در ابتدای این نشست که به مناسبت انتصاب رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شده بود، ضمن عرض تبریک انتصاب و آرزوی موفقیت برای رییس جدید سازمان، گزارشی اجمالی از روند و اقدامات انجام شده این سازمان ارائه کرد.

 

کدخبر: 764897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟