انجام صادرات به ارزش  ۶۶۵ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد ارس

به گزارش رکنا از تبریز، محسن نریمان روز شنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: عمده هدف کالاهای صادراتی از منطقه آزاد ارس به کشورهای ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، افغانستان، قزاقستان و آلمان بوده است.

وی گفت: صادرات ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی می باشد و مجموع صادرات از این منطقه با ۲۲ درصد افزایش نسبت به پارسال مواجه بوده است.

نریمان افزود: صادرات قطعی منطقه آزاد ارس در همین مدت نیز ۲۲۴ میلیون دلار بوده که نسبت به صادرات ۱۱۹ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۸ درصدی داشته است.

وی ارزش صادرات حاصل از تولید این منطقه به سرزمین اصلی را ۲۰۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به صادرات ۱۲۴ میلیون دلاری در مدت ۹ ماهه سال گذشته ۶۴ درصد رشد دارد.

  نریمان همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس صادرات قطعی انجام شده عمده این اقلام که شامل انواع خشکبار، قیر و نفت، انواع کیسه های پلاستیکی و پروپیلنی، شمش فولادی، محصولات گلخانه ای و صیفی جات بوده است.  

 منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در آذربایجان شرقی و شمال غرب ایران واقع شده‌ است.

بنا بر ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

این منطقه ۵۱ هزار هکتاری در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و به جهت موقعیت های اقلیمی و جغرافیایی و جاذبه های گردشگری به یکی از کانون های گردشگرپذیر کشور تبدیل شده است. 

 

کدخبر: 764871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟