رضا جلالی: مسیر شکوفایی شرکت های دانش بنیان در حوزه مسکن فراهم شود

 

 

به گزارش رکنا؛ رضا جلالی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نیاز خانوارها در طول دهه‌ها و سالهای مختلف تغییر می‌کند افزود: از این رو رعایت الگوی تقاضای عمده خانوارها در تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا از لحاظ متراژ واحدهای مسکونی دارای اهمیت است.

وی گفت: ارائه الگوهای مفید در مناطق شهری و نواحی منفصل برای توسعه ساخت و ساز با استفاده از دانش شرکت های دانش بنیان میسر است.

جلالی بیان داشت:‌ با وجود قدمت نسبتاً طولانی شکل‌گیری شهرداری و همچنین سابقه بالای وضع قوانین اداره شهرها، درحال حاضر شاهد پراکندگی مدیریت و تقسیم وظایف شهرداری‌ها در بین نهادهای متعدد دخیل در امر مدیریت شهری هستیم. دراین میان افزون بر 39 درصد وظایفی که پیشتر براساس قانون شهرداری برعهده این نهاد گذاشته شده بود، از شهرداری‌ها سلب و به دیگر ادارات و سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی واگذار شده است.

عضو کمیسیون مسکن و رفاه سمن های جوانان کشور بیان کرد: براساس طرح جامع مسکن تعداد واحدهای مسکونی شهری و روستایی نیازمند به نوسازی تا سال 1405  به ترتیب 3 و 2.3 میلیون واحد برآورد شده است. لذا توجه به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در کنار تولید مسکن جدید در جهت تأمین مسکن مناسب برای خانوارهای ایرانی دارای اهمیت است. بدین ترتیب تا افق 1414 باید ساماندهی این اراضی عملیاتی شود.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 764481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟