چهار بهمن برگزاری کنگره ملی یحیی بن زید (ع) درگنبد

به گزارش خبرنگار رکنااز گرگان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد اظهارکرد: مراسم افتتاحیه کنگره ملی یحیی بن زید (ع) در ساعت هشت صبح دوشنبه (چهارم بهمن) با حضور اساتید علمی و شخصیت های برجسته بین المللی، ملی و استانی در دانشگاه گنبدگاووس افتتاح و مقالات برگزیده ارائه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: مراسم اختتامیه کنگره هم عصر همان روز با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه قم و آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و رئیس کنگره و شخصیت های علمی و دانشگاهی و حوزوی در امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار می شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۲ نفر برای ارائه حضوری مقاله خود اعلام آمادکی کردند، همچنین آیت الله حسینی بوشهری سخنران ویژه این مراسم هستند و با هماهنگی با مجمع تقریب مذاهب، مرکز بزرگ اسلامی شمال و دانشگاه بین المللی جامعة المصطفیالعالمیه شرایط برای حضور مهمانان خارجی از ۲۰ کشور دنیا در کنگره یحیی بن زید (ع) فراهم است.

سلیمانی فرد ادامه داد: مقالات برتر در قالب کتابی گردآوری و چاپ شده و در مراسم اختتامیه این کنگره از آن رونمایی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان عنوان کرد: امامزاده یحیی بن زید (ع) از دیرباز مطرح بود که از این بزرگوار تجلیل شود که در همین راستا کنگره ملی برگزار شده است.

وی گفت: یکی از مولفه های وجود امامزادگان موضوع تقویت فرهنگ ظلم ستیزی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

سلیمانی فرد بیان کرد: به نفرات برگزیده این کنگره، لوح سپاس، تندیس کنگره و وجه نقد اهدا خواهد شد

 

کدخبر: 764436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟