حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، فرصتی برای معرفی قابلیت‌های صادراتی اصفهان است

به گزارش رکنا از اصفهان، ایرج موفق گفت: در شرایط اقتصادی امروز و تحریم‌ها، بهترین فرصت داد و ستد با همسایگان و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی متناسب با نیازهای طرفین است.

به گفته وی، اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در مصالح ساختمانی برخوردار و در این زمینه بسیار فعال است که برگزاری پاویون تخصصی مصالح ساختمانی این استان در نمایشگاه عمان ۲۰۲۲ فرصتی برای معرفی مصالح ساختمانی اصفهان به کل جهان است.

وی ادامه داد: کشور عمان هیچگونه ممنوعیتی برای تبادل تجاری با کشورهای جهان ندارد و ارتباطات خیلی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد که این امر فرصتی برای افزایش صادرات استان اصفهان محسوب می‌شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در صورت فراهم کردن زمینه های حضور تجار و تولیدکنندگان اصفهانی و در نظر گرفتن مشوق های لازم، آنان می توانند نقش مهمی در توسعه ارتباطات اقتصادی کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: استان اصفهان در زمینه‌های مختلف تولیدات صنعتی و معدنی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که می‌تواند سهم بسزایی در این زمینه در بازار کشورهای همسایه و بویژه حوزه خلیج فارس داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک ایران و عمان در آینده نزدیک برگزار می‌شود اظهار داشت: مسوولیت برگزاری این کمیسیون از طرف دولت جمهوی اسلامی ایران به وزارت صمت واگذار شده است.

 

موفق ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس مشترک موارد مورد نیاز استان اصفهان را در قالب توافقنامه بین وزرای ۲ کشور مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ای پیش از این قرار بود که پاوین تخصصی اصفهان را در نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی برگزار کنیم که این امر محقق نشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: باید از فضای نمایشگاه بین المللی عمان استفاده کنیم و شرکت نمایشگاه‌ها پاویون تخصصی اصفهان را برای مصالح ساختمانی اختصاص دهد و از این فرصت برای معرفی بخش مصالح ساختمانی اصفهان استفاده کنیم.

 

هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ساختمان عمان ۲۰۲۲ از بیست و سوم تا بیست و پنجم اسفند سالجاری در این کشور برگزار می‌شود.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 764406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟