دوچرخه‌های بایدو در مسیر بوستان‌های ویژه بانوان مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، نخستین جلسه کمیسیون "بانوان و خانواده" شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای کمیسیون و معاونین شهرداری مشهد برگزار شد. 

در دستور کار اول رای گیری میان اعضای کمیسیون پیرامون انتخاب رئیس و نائب رئیس صورت پذیرفت؛ با رای‌گیری، «فاطمه سلیمی» به عنوان رئیس و «مهدی ناصحی» به عنوان نائب رئیس منتخب شدند. 

در دستور کار دوم پیرامون برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن تبادل نظر صورت پذیرفت. 

از جانب شهرداری مشهد پیشنهاد‌هایی از جمله ایجاد کارگروه‌های متشکل از بانوان کارمند به منظور تصمیم‌سازی در حوزه بانوان، برگزاری بازدیدهای میدانی از پروژه‌های شهری برای بانوان، ایجاد تسهیلات مناسب جهت مشارکت بیشتر بانوان در پست‌های ویژه اعم از اتوبوسران، تاکسی‌ران و آتش‌نشان، راه‌اندازی خطوط حمل و نقل عمومی برای تسهیل رفت‌وآمد بانوان به مجوعه‌ها و بوستان‌ها، جانمایی صندلی‌های مخصوص بانوان باردار، فراهم کردن روشنایی در ایستگاه‌های اتوبوس، راه‌اندازی اتاق‌های مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو، پایانه‌های اتوبوسرانی، امکان استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در پارک‌های بانوان و طراحی دوچرخه مادر و کودک جهت پیگیری در سال جاری و آتی ارائه و مورد بررسی قرار گرفت. 

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه «بانوان و خانواده» شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: با توجه به پیش رو بودن روز «زن»، یکی از محورهای این نشست، بررسی دستورالعمل‌های ویژه این مناسبت است؛ بسیار خرسندیم که برای اولین بار، همه معاونت‌های شهرداری در این امر دخیل هستند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در سطح شهر برنامه‌‌های مختلف و متفاوتی در سطح شهر پیش‌بینی کرده، افزود: معاونت‌های خدمات‌شهری، عمران و حمل‌ونقل و ترافیک و ... نیز هرکدام تدابیر لازم را اندیشیده‌اند.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: پیگیری لازم جهت بهره‌برداری از دوچرخه‌های بایدو در تعدادی از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهد به مناسبت روز زن در دستور کار است؛ اولین پارکی که به این دوچرخه‌ها مجهز می‌شود، «مادر و کودک» خواهد بود.

سلیمی گفت: از دیگر موضوعات این نشست می‌توان به طرح پیشنهادی رایگان شدن اتوبوس و مترو برای بانوان در روز زن اشاره کرد.

حسن کریمدادی، عضو کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در این‌ نشست اظهار کرد: ۱۵ پارک در مشهد ویژه بانوان طراحی کردیم که پنج پارک در سال جاری و مابقی در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود، فضای مناسبی در این پارک‌ها برای بانوان طراحی شده که به صورت رایگان از دوچرخه‌ها استفاده کنند. 

ایمان فرهمندی، عضو کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: بایستی پارکینگ ایمن و قابل اعتمادی برای دوچرخه بانوان درنظر گرفته شود. 

مهدی امامی میبدی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: ۸۰ تاکسیران خانم در سازمان تاکسی‌رانی مشهد داریم که تنها ۳۰ نفر از آن‌ها فعال هستند، همچنین ۱۰ بانوی تاکسی‌ران در مشهد داریم که سالانه همزمان با روز زن، از این بانوان تقدیر به عمل می‌آید. 

در ادامه این نشست به مجموع اقداماتی که بناست به مناسبت روز زن در ذیل مجموعه شهرداری و سطح شهر انجام گیرد، تبادل نظر صورت گرفت.

کدخبر: 764375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟