بخش عمده‌ای از بار ترافیکی اصفهان به زیر زمین و اطراف شهر هدایت می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «صدای شهر» با بیان اینکه امروز به مناسبت «روز ملی هوای پاک» از مردم دعوت کردیم از وسایل نقلیه عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند و اگر فاصله بین مبدا و مقصدشان کوتاه است به صورت پیاده سفر درون شهری خود را انجام دهند، افزود: همچنین امروز به عنوان یک اقدام نمادین مترو و اتوبوس در سطح شهر به صورت رایگان خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این، از مدیران شهری دعوت کردیم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند که استاندار و برخی از مدیران این موضوع را در دستور کار قرار دادند؛ این اقدام یک نقطه آغاز است و ما مسئولان نیز سعی خواهیم کرد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بخشی از آلودگی هوای شهر اصفهان مربوط به صنایع اطراف و بخشی مربوط به خودروهای عبوری در سطح شهر است، در این راستا شهروندان و شهرداری می‌توانند با کمک یکدیگر به هر میزان این آلودگی را کاهش دهند و تا حد امکان کم‌ترین استفاده از وسیله نقلیه شخصی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خط 2 قطار شهری و رینگ چهارم، دو پروژه کلان شهرداری اصفهان است که پس از تکمیل می‌تواند بخش عمده‌ای از حمل و نقل را به زیر زمین و اطراف شهر هدایت کند، گفت: پس از تکمیل رینگ چهارم، خودروهای سنگین وارد شهر نمی‌شود از این رو آرامش ترافیکی بیشتری در معابر برقرار و میزان آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

قاسم زاده تصریح کرد: اولویت نخست بودجه سال آینده به بخش حمل و نقل اختصاص دارد که امیدوارم با تحقق آن، بتوانیم تا حد زیادی مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست داریم با بیان نظرات و پیشنهادات خود یاری‌گر خادمان خود در شهرداری باشند، باید بدانیم گره آلودگی هوا به دست همه ما باز خواهد شد بنابراین سعی کنیم تا حد امکان از خودرو شخصی استفاده نکنیم تا شهر ما شهر زندگی شود.

اصفهان_بهمن راعی

کدخبر: 764280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟