هرس زمستانه درختان شهر مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید علی اکبر انتظام در این خصوص گفت: هرس زمستانه یکی از مهمترین اقدامات در زمینه نگهداری درختان و درختچه‌های کلانشهرها است و در شهر مشهد نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین، طی فصل زمستان، این عملیات در مناطق ۱۳ گانه شهر انجام می‌شود.

وی افزود: این عملیات در سال‌جاری از ابتدای دی ماه آغاز شده است و بر اساس زمانبندی تا اواسط اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در سال جاری برای هرس زمستانه بالغ بر ۳۵۰ هزار اصله درخت غالباً خزان پذیر با اولویت درختان پر رشد، آسیب دیده و مانع دید ترافیکی در سطح مناطق و آیلند های میانی بلوارهای شهری برنامه‌ریزی شد  که با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: هرس زمستانه به دلیل اینکه درختان در خواب زمستانی هستند از آسیب‌های مختلفی به آنها جلوگیری می‌کند و می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت رشد و سلامت عمومی درختان داشته باشد؛ چرا که به طور کلی در هرس زمستانه علاوه بر هرس شاخه‌های مزاحم، شاخه‌های شکسته و خشکیده که می‌توانند باعث تجمع آفات و بیماری‌ها شوند حذف می‌شوند.

انتظام خاطرنشان کرد: آمارها حاکی است که در زمستان سال جاری بیشترین حجم هرس زمستانه در مناطق  ۷، ۸، ۲و ۹ شهرداری مشهد انجام خواهد شد.

کدخبر: 764225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟