حضورفیلم سینمایی"موقیعت مهدی" در جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، با نزدیک شدن به روزهای جشنواره جشنواره فجر، نام فیلم‌هایی که بناست امسال در این رویداد مهم فرهنگی شرکت کنند، اعلام شده و “موقعیت مهدی” یکی از فیلم‌هایی است که امسال در جشنواره فجر در بخش مسابقه شرکت داشته باشد.

 

این فیلم که ساخته هادی حجازی فر است به بخشی از زندگی سردارِ آذربایجان، شهید مهدی باکری می‌پردازد. در بخشی از معرفی این فیلم آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد به‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه بازگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه بازگردد…

 

این فیلم که نسخه سینمایی مینی‌سریالی با موضوع زندگی و شهادت مهدی باکری، فرمانده لشکر عاشورا در دوران دفاع‌مقدس است به زوایایی از زندگی شهید باکری پرداخته که پیش از این توجهی به این بخش‌ها نشده بود. در این فیلم بخش‌هایی از ۲ عملیات مهم بدر و خیبر که از عملیات‌های مهم دوران دفاع‌مقدس به شمار می‌روند، برای نخستین‌بار به طور خاص در این فیلم بازسازی شود.

نسخه سینمایی سریال شهید باکری با عنوان «موقعیت مهدی» را حبیب والی‌نژاد، تهیه‌کننده سرشناس سینمای دفاع‌مقدس تهیه‌کنندگی می‌کند. «موقعیت مهدی» نخستین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر و محصول سیمافیلم است،هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی، بازیگران این فیلم هستند.

برخلاف آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس در سالهای اخیر که بیشتر بر پشت صحنه‌های جنگ و روایت ستادهای فرماندهی تمرکز داشته این فیلم سینمایی بخش عمده‌ای از تولید را به صحنه‌های جنگ و خاکریز اختصاص داده است.

همچنین در روزهای گذشته و همزمان با اتمام فیلمبرداری و تولید از لوگوی این فیلم سینمایی هم رونمایی شد.

 

 

کدخبر: 763975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟